Daimler Truck kończy współpracę z rosyjskim producentem ciężarówek Kamaz


Daimler Truck kończy współpracę z rosyjskim producentem ciężarówek Kamaz. Powód jest jasny - wywołanie wojny w Ukrainie. Według niemieckich mediów wspólne przedsięwzięcie Daimler Truck z firmą Kamaz dobiega końca. Daimler Trucks nie będzie już chciał produkować żadnej ciężarówki z Kamazem i natychmiast przestanie dostarczać komponenty i części. Kamaz jest głównym dostawcą ciężarówek i innych pojazdów dla armii rosyjskiej. Daimler Truck, jako Mercedes-Benz Trucks, współpracuje z firmą Kamaz od około dwunastu lat. W ubiegłym roku we wspólnej fabryce w Naberezhyne Chelny wyprodukowano 25-tysięczną ciężarówkę, ale obecnie produkcja zostaje wstrzymana. Rosyjska inwazja na Ukrainę sprawiła, że ​​Daimler Truck natychmiast przerwał współpracę do odwołania. - W świetle wydarzeń z ostatnich kilku dni postanowiliśmy natychmiast zawiesić naszą działalność biznesową w Rosji - powiedział AFP rzecznik Daimler Truck. Daimler Truck dostarczał tylko cywilne komponenty do ciężarówek, a współpraca nie obejmowała pojazdów wojskowych. Nie oznacza to jednak, że koncern jest obojętny wobec agresji Rosjan. Nowa generacja ciężarówek Kamaz jest wyposażona w kabiny Mercedesa. Nawet ciężarówki rajdowe Kamaz jeżdżą teraz z kabiną Actrosa. Daimler Truck jest zdumiony przemocą wojskową na Ukrainie i cierpieniem ludności, a firma jest głęboko zaniepokojona sytuacją we wschodniej Europie. Jest i reakcja szwedzkiego producenta ciężarówek. Volvo Trucks ogłosiło, że ​​z powodu konfliktu na Ukrainie tymczasowo wstrzyma produkcję i sprzedaż w Rosji. Firma posiada fabrykę w Kałudze, na południe od Moskwy. Volvo ma również sieć sprzedaży i serwisy w Rosji. Rynek rosyjski stanowi około 3 procent całkowitej sprzedaży Volvo Trucks. Grupa Volkswagen ma tymczasowo zaprzestać dostarczania aut rosyjskim dealerom. Sytuacja kryzysowa związana z wojną na Ukrainie wiąże się z kłopotami produkcyjnymi fabryk pojazdów. W piątek Volkswagen zapowiedział, że zmuszony jest zamknąć na kilka dni dwie niemieckie fabryki z powodu braku części produkowanych na Ukrainie.(4Trucks.pl)

Komentarze