MAN Truck & Bus zaprezentował publicznie prototyp nowej ciężarówki elektrycznej

Rozpoczęcie produkcji pojazdów elektrycznych klasy ciężkiej MAN, wraz z dostawą pierwszych 200 jednostek, zaplanowano na początek 2024 roku. W dniu 17 lutego br. MAN Truck & Bus, po raz pierwszy, zaprezentował publicznie w Norymberdze zbliżony do wersji seryjnej prototyp nowej ciężarówki elektrycznej. Oprócz nowych bezemisyjnych układów napędowych, MAN projektuje także kompleksowe rozwiązania eMobility, które umożliwią klientom przygotowanie się z wyprzedzeniem do eksploatacji nowego pojazdu.Oprócz szybszego rozpowszechniania elektromobilności, MAN Truck & Bus intensyfikuje swoje prace badawczo-rozwojowe w zakresie napędu wodorowego. W tym celu Premier Bawarii, Markus Söder, wspólnie z ministrem gospodarki, Hubertem Aigwangerem, zapowiedział udzielenie wsparcia finansowego w wysokości 8,5 milionów euro na perspektywiczny projekt "Flota Bawarii". W ramach tego projektu w 2024 r. pojazdy ciężarowe MAN, z wodorowymi ogniwami paliwowymi, będą testowane u pięciu klientów na terenie Bawarii. Pojazdy zostaną dostarczone w połowie 2024 r. do firm: BayWa, DB Schenker, GRESS Spedition, Rhenus Logistics i Spedition Dettendorfer.Prezentując po raz pierwszy prototyp pojazdu ciężarowego z napędem elektrycznym, oparty na pojeździe MAN nowej generacji, MAN Truck & Bus podkreśliła podobieństwo technologii baterii elektrycznych i wodorowych ogniw paliwowych. Silnik elektryczny, który pobiera energię z baterii, stanowi punkt wyjścia dla ogniwa wodorowego. Pojazdy BEV (Battery Electric Vehicle) już dzisiaj oferują stosowaną w pojazdach ciężarowych, autobusach i vanach technologię bazową, która pozwala zarówno na spełnienie wymagań klientów w zakresie optymalizacji kosztów i dostarczenie praktycznych rozwiązań, jak również na zapewnienie zrównoważonego rozwoju i neutralności klimatycznej. W przyszłości będzie można uzupełniająco stosować także pojazdy ciężarowe i autokary z ogniwami paliwowymi na wodór, gdyż rozwiązania te wykorzystują układ napędowy pojazdów BEV, zastępując przy tym ciężkie baterie znacznie lżejszymi zbiornikami na wodór i ogniwem paliwowym. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze