Seryjny eActros wchodzi do eksploatacji w firmie Dachser


Jeden z pierwszych seryjnych Mercedesów-Benz eActros z napędem akumulatorowym, trafi do dostawcy usług logistycznych Dachser. Karin Rådström , dyrektor generalny Mercedes-Benz Trucks, osobiście przekazała eActrosa Stefanowi Hohmowi, dyrektorowi ds. rozwoju w Dachser , podczas spotkania z klientami w Wörth am Rhein. Dachser planuje już włączenie dodatkowych eActrosów do swojej floty pojazdów w ramach swojej strategii ochrony klimatu. „ Produkowany seryjnie eActros jest ważnym elementem naszej koncepcji dostaw do miasta Emission-Free Delivery, którą obecnie rozszerzamy na jedenaście europejskich regionów metropolitalnych”, wyjaśnia Stefan Hohm przy okazji przekazania pierwszego pojazdu, który zastąpi prototyp, który był w praktycznych próbach w Stuttgarcie od 2019 roku. „ eActros udowodnił swoją codzienną wartość w Stuttgarcie, zwłaszcza jeśli chodzi o bezemisyjną dostawę towarów na paletach do klientów. Widzimy również pewien potencjał w ruchu wahadłowym dla całkowicie elektrycznej ciężarówki. Zakładamy, że pojazd znajdzie szerokie zastosowanie w zrównoważonej logistyce ładunków.” W Stuttgarcie Dachser dostarcza ładunek drobnicowy, zwłaszcza przesyłki na paletach, które są zbyt duże i ciężkie do wysyłki paczek, za pomocą eActrosa do klientów w centrum miasta. Ponadto ciężarówka elektryczna w połączeniu z FUSO eCanter (7,5 tony) zaopatruje mikrocentrum miejskie w przesyłki, które są następnie rozprowadzane na ostatnim kilometrze za pomocą elektrycznie wspomaganych rowerów towarowych. Wszystkie przesyłki drobnicowe na określonym obszarze są dostarczane przez firmę Dachser , lokalnie bez emisji CO2 i tlenków azotu. eActros jest ładowany jedynie zieloną energią elektryczną w oddziale Dachser w Kornwestheim . Do zastosowania e-ciężarówka została skonfigurowana z zabudową skrzyniową firmy SPIER. 19-tonowa ciężarówka została wyprodukowana w zeszłym roku po rozpoczęciu produkcji seryjnej i została oficjalnie przekazana na spotkaniu po uzyskaniu zgody na finansowanie federalne. Dachser jest jednym z wyselekcjonowanych klientów, którzy na wczesnym etapie zdobyli cenne doświadczenie z prototypem eActrosa . Akumulatory eActrosa mogą składać się z trzech ( eActros 300) lub czterech zestawów akumulatorów ( eActros 400), z których każdy ma zainstalowaną pojemność 112 kWh i użyteczną około 97 kWh. Wyposażony w cztery akumulatory eActros 400 ma zasięg do 400 kilometrów. Sercem technologicznym wózka elektrycznego jest jego jednostka napędowa, na którą składa się sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwubiegową skrzynią biegów. Dwa silniki chłodzone cieczą zapewniają moc ciągłą 330 kW i moc szczytową 400 kW. Ponadto energię elektryczną można odzyskiwać za pomocą rekuperacji podczas jazdy przewidującej. Produkowane seryjnie eActros są finansowane przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu na łączną kwotę 10,77 mln euro. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze