Transport ładunków nienormalnych za pomocą IVECO S-WAY LNG


W ramach umowy o partnerstwie na rzecz zrównoważonego rozwoju‎‎, IVECO i Gruber Logistics‎‎ prezentują pierwszy pojazd transportowy napędzany paliwem alternatywnym dla ładunków nienormalnych do 50 ton, ‎‎IVECO S-WAY LNG‎‎, który zapewnia efektywność operacyjną i środowiskową. Transport ładunków nienormalnych odnosi się do transportu drogowego towarów przekraczających limity masy, wymiarów i / lub bezpieczeństwa określone w kodeksie drogowym i które wymagają specjalnych zezwoleń w celu ich przemieszczenia. Osiągi pojazdów ciężarowych napędzanych ciekłym metanem (standardowe ładunki do 24 ton) są porównywalne z osiągami pojazdów z silnikiem Diesla. Pozostaje jednak różnica w mocy silnika, która może mieć wpływ na osiągi pojazdów na szczególnie trudnych zboczach podjazdowych lub podczas transportu ładunków przekraczających limity wagowe. Dzięki zaangażowaniu Gruber Logistics przeszkoda ta została pokonana poprzez stworzenie warunków logistycznych niezbędnych do wprowadzenia paliw alternatywnych do sektora ładunków nienormalnych. W rzeczywistości, po wstępnym okresie testów, pojazdy z ciekłym metanem są obecnie eksploatowane na trasach między Niemcami a Wielką Brytanią z obszaru Kreuztal, jednego z głównych zakładów Gruber Logistics w Niemczech. Przewożone ładunki różnią się wagą od 30 do 50 ton. ‎ ‎ ‎‎Michael Gruber, szef działu XTL w Gruber Logistics‎‎, potwierdził: "‎‎Często widzimy tylko problemy, a nie rozwiązania. LNG, a później BioLNG, będą mogły być szeroko stosowane w sektorze ładunków nienormalnych, ale aby tak się stało, musimy zmienić nasze metody pracy, zmienić trasy, zmienić sposób jazdy itp. Te i inne kwestie muszą zostać rozwiązane, aby z powodzeniem wdrażać innowacje ECO na dużą skalę, nawet w obszarach, o których nigdy wcześniej nie wyobrażaliśmy sobie, że jest to możliwe. "‎‎ ‎ ‎ ‎‎Fabrizio Buffa, kierownik ds. alternatywnych napędów na rynku włoskim IVECO‎‎, mówi: "‎‎Wraz z Gruber Logistics, nasz IVECO S-WAY LNG jest na drodze prowadzącej do dekarbonizacji świata transportu – teraz obejmującego nawet transport ładunków nienormalnych, ważny kamień milowy dla sektora. Wykorzystanie gazu ziemnego, szczególnie w jego wersji biologicznej, ma zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia natychmiastowych, skutecznych rezultatów; jak wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez Włoską Krajową Radę ds. Badań Naukowych (CNR), pojazd ciężarowy napędzany bio-LNG może zmniejszyć emisję CO‎2‎ emisji nawet o 121% w porównaniu z ekwiwalentem oleju napędowego.(truckitransport.pl)

Komentarze