Volvo Group przeznacza 423,2 mln USD na pokrycie strat związanych z zawieszeniem działalności w Rosji. Wszystko ze względu na sankcje, przez które firma musiała wstrzymać produkcję i zwiesić dostawy do tego kraju. Tym samym utraciła około 3% globalnej sprzedaży netto.W związku z wojną na Ukrainie, dziesiątki firm zdecydowało się na wyjście z rosyjskiego rynku. Spowodowało to oczywiście ogromne straty finansowe, ale przedstawiciele korporacji doskonale zdawali sobie sprawę, że pozostanie w Rosji, spowoduje drastyczne załamanie zaufania konsumenckiego. Do takiej grupy dołączyła również szwedzka firma Volvo, która już 28 lutego ogłosiła, że zawiesza produkcję i sprzedaż swoich pojazdów w Federacji Rosyjskiej. Volvo przedstawi wyniki finansowe już 22 kwietnia, jednak jest oczywiste, że producent musi liczyć się ze zmniejszonym wpływem w I kwartale 2022 roku. Sama sprzedaż Volvo w Rosji wynosiła 3% sprzedaży netto w 2021, co przekładało się na 372,2 mld koron.
Grupa Volvo wyraża najgłębsze współczucie wszystkim ludziom cierpiącym z
powodu wyniszczającej wojny na Ukrainie i zobowiązuje się do wspierania
dotkniętych nią pracowników, rodzin i społeczności.
Tymczasem jak podaje agencja Reuters w
samym 2021 r. sprzedaż netto Grupy Volvo wyniosła 39,3 mld USD.
Działalność firmy w Rosji obejmuje zakład produkcyjny w Kałudze,
niedaleko Moskwy. Może on produkować 15 000 pojazdów rocznie i zatrudnia
ponad 600 osób. Obecnie produkcję zawieszono na czas nieokreślony. Źródło: Materiał prasowy
Komentarze
Prześlij komentarz