Nowatorska naczepa chłodnia od Schmitz Cargobull


S.KO Cool została teraz wyposażona w nowe funkcje bezpieczeństwa, które są zgodne ze standardami TAPA TSR1. Stowarzyszenie Ochrony Transportowanych Zasobów (TAPA) to organizacja złożona z producentów, dostawców usług logistycznych, spedytorów i organów ścigania, która stosuje sprawdzone metody i procedury w celu poprawy bezpieczeństwa cennych aktywów na całym świecie. Jego celem jest ograniczenie strat w łańcuchu dostaw. Dzięki zgodności ze standardami TSR1, naczepa chłodnia Schmitz Cargobull S.KO Cool spełnia najwyższe standardy tej organizacji. Aby spełnić wymagania TAPA TSR1, podłączony, dźwiękowy system alarmowy został zintegrowany z układem inteligentnej naczepy TrailerConnect i uruchamia alarm, jeśli do naczepy wejdzie nieupoważniona osoba. Oprócz tego akustycznego systemu alarmowego, nowy elektroniczny system zamykania drzwi TL4 zapewnia ochronę towarów przed nieautoryzowanym dostępem. Potężna sztaba antywłamaniowego zamka TL4 zbudowana jest z grubej, wysokogatunkowej stali. Dzięki temu naczepa staje się niemal sejfem na kołach. Ta inteligentna, bezpieczna i innowacyjna funkcja umożliwia użytkownikom automatyczne sterowanie systemem zamykania drzwi, zwiększając bezpieczeństwo procesu transportu. Jest to rozwiązanie dostępne wyłącznie w połączeniu z sieciowym systemem telematycznym TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull. Za pośrednictwem portalu TrailerConnect użytkownicy mogą definiować miejsca załadunku i rozładunku, w których system blokowania drzwi automatycznie odblokowuje naczepę w momencie przybycia lub blokuje ją przy wyjeździe.Strefy Geofence wystarczy skonfigurować tylko raz, prosto i wygodnie w portalu TrailerConnect. 
 


Co więcej, po zamknięciu drzwi naczepy, jednym naciśnięciem przycisku w portalu TrailerConnect lub w aplikacji beSmart można aktywować ogólną, automatyczną blokadę. Ma to ogromne znaczenie dal zapewnienia bezpieczeństwa transportu towarów nie tylko wymagających kontrolowanych warunków termicznych, ale często również bardzo drogich, które mogą być łakomym kąskiem dla złodziei, takich jak np. wyroby akcyzowe, szczepionki czy inne farmaceutyki. System oferuje wysoki standard bezpieczeństwa dzięki automatyzacji procesów blokowania i odblokowywania. Po skonfigurowaniu w portalu TrailerConnect ryzyko jest zminimalizowane, a praca ręczna w ramach procesu transportowego ograniczona. Powoduje to wyższy poziom kontroli dla dyspozytorów i obniża wymagania wobec kierowców. Wszystkie procesy blokowania i odblokowywania są w pełni udokumentowane i mogą stanowić dowód, że naczepa była stale blokowana podczas całego transportu. Dodatkowo naczepę można wyposażyć w przewody alarmowe w panelach bocznych i pod dachem, aby spełnić wymagania klientów wykraczające poza TAPA TSR1. Uruchomią one alarm np. przy próbie siłowego wejścia przez przecięcie ścian. Dzięki temu klienci mogą otrzymać wszystkie niezbędne komponenty sprzętowe i funkcje portalu z fabryki i – co ważne – z jednego, sprawdzonego źródła. Idealnie dopasowane do siebie opcje pomagają uniknąć dodatkowych nakładów i transakcji na dwóch fakturach.Zmodernizowany został również system dystrybucji powietrza Schmitz Cargobull. 
 

Głównym celem tych ulepszeń było zapobieganie powstawaniu kolonii grzybów i uproszczenie obsługi. Naczepy są fabrycznie wyposażone w system telematyczny TrailerConnect. W nowym systemie dystrybucji powietrza okapy wykonane z elastycznego i odpornego na kolizje materiału zabezpieczają połączenie między jednostką chłodzącą a kanałem powietrznym. Ich elastyczna konstrukcja zapewnia również ochronę przed uszkodzeniami kolizyjnymi. Przepływ powietrza i jego cyrkulacja w ładowni naczepy jest wzmocniona przez ukierunkowane prowadzenie strumieni pierwotnych i wtórnych w kanałach powietrznych. Mają one powiększony przekrój, a optymalne rozmieszczenie kanałów kieruje powietrze do tyłu nadwozia a następnie z powrotem do przodu. Ta równomierna cyrkulacja w całej konstrukcji zapewnia utrzymanie odpowiedniej temperatury towaru.Użytkownicy chłodni mogą wybierać spośród dwóch agregatów chłodniczych Schmitz Cargobull napędzanych silnikiem Diesla lub jednego agregatu elektrycznego. 
 

Dzięki wydajnemu silnikowi wysokoprężnemu Common Rail i nowemu trybowi Performance, S.CU 2.0 imponuje oszczędnością paliwa na poziomie 15% i niższym poziomem hałasu, przy zachowaniu tej samej wydajności chłodzenia/ogrzewania. Jego waga została zmniejszona o prawie 50 kg, o które zwiększyła się ładowność naczepy. S.CU 2.0 jest dostępny zarówno w wersji MonoTemp, jak i MultiTemp. Ta wersja dostępna jest z atestem farmaceutycznym. Zoptymalizowany pod względem emisji S.CU 1.0 z solidnym i dobrze znanym silnikiem wysokoprężnym Perkins może być używany w każdym sektorze i nadaje się również do pracy w krajach o niskiej jakości paliwa. S.CU 1.0 jest dostępny tylko w wersji MonoTemp. Obie wersje spełniają wymagania dyrektywy UE dotyczącej emisji spalin Stage V. Opcjonalny panel słoneczny na chłodnicy agregatu chroni akumulator rozruchowy przed głębokim rozładowaniem. Zasilany bateryjnie S.CUe (Semi-Trailer Cooling Unit electric) nie generuje żadnej emisji i został zaprojektowany specjalnie do użytku w transporcie miejskim. S.CUe jest wyposażony we wbudowany inwerter i jest przeznaczony do kontrolowania temperatury towarów o mocy chłodniczej do 15.900 W i mocy grzewczej 9100 W. Akumulatory są instalowane w podwoziu, co oznacza, że przestrzeń ładunkowa nie zmalała. S.CUe jest tylko nieznacznie cięższy od dieslowskich „braci”, dzięki czemu nie ogranicza ładowności. Modułowa konstrukcja umożliwia skalowanie pojemności baterii w przyszłości (do ok. 65 kWh). W zależności od zastosowania i wymagań, urządzenie może pracować na zasilaniu elektrycznym do 10 godzin. Przy obecnym systemie (ok. 32 kWh) jednostka może pracować autonomicznie przez ok. 5 godzin.

Komentarze