Premiera dalekodystansowego elektrycznego eActrosa Long Haul


18 września, w wieczór przed oficjalnym otwarciem Targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze koncern Daimler Truck przedstawił elektryczny, dalekodystansowy ciągnik siodłowy Mercedes-Benz eActros.Daimler Truck zapowiedział tę 40-tonową ciężarówkę w roku 2020 i dokładnie po dwóch latach zaprezentuje jej prototyp koncepcyjny; pokazany na targach IAA ciągnik siodłowy eActros LongHaul będzie zwiastunem koncepcji wzorniczej pojazdu seryjnego oraz zostanie włączony w skład floty testowej eActrosa LongHaul. Osiągnięcie gotowości do produkcji seryjnej zaplanowano na rok 2024. eActros c ma mieć zasięg około 500 km na jednym ładowaniu akumulatora. Ta elektryczna ciężarówka będzie też umożliwiała ładowanie z dużą mocą – tzw. ładowanie megawatowe. Oprócz eActrosa LongHaul Mercedes-Benz Trucks zaprezentuje na targach IAA także inne nowości w segmencie elektrycznych samochodów ciężarowych. Już od października 2021 r. w fabryce w Wörth trwa seryjna produkcja ciężarówki eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego. W lipcu bieżącego roku dołączył do niej eEconic, przeznaczony do zastosowań komunalnych. Mercedes-Benz Trucks postawił sobie za cel, aby do roku 2030 zwiększyć w Europie udział nowych pojazdów neutralnych pod względem emisji CO2 do ponad 50 procent. 

 
– Elektryfikacja ciężkiego transportu dalekobieżnego jest kolejnym przełomowym momentem na drodze do neutralności emisji CO2 w transporcie. eActros LongHaul z akumulatorowym napędem elektrycznym ma być dla naszych klientów pojazdem ekonomicznym – mówi Karin Rådström, dyrektor generalna Mercedes-Benz Trucks.  W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami wykonanymi w technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP). Odznaczają się one długą żywotnością i większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy ok. 1 MW, akumulatory te można naładować z 20 do 80 procent w czasie poniżej 30 minut. (Truckslog.pl)

Komentarze