Volvo FH Electric z tytułem Truck of the Year 2024


Gama samochodów ciężarowych FH Electric firmy Volvo Trucks została wybrana Międzynarodową Ciężarówką Roku 2024 przez jury składające się z 24 redaktorów i dziennikarzy reprezentujących 24 główne magazyny o tematyce motoryzacyjnej w całej Europie.Prestiżową nagrodę, podczas dnia prasowego targów Solutrans, odebrał Roger Alm, prezes Volvo Trucks. Zwycięskim wynikiem, 84 głosów, Volvo przegoniło Mercedes-Benz eActros 300/400 oraz elektryczną ciężarówkę Scania 45S (BEV). Zgodnie z zasadami konkursu International Truck of the Year coroczna nagroda trafia do firmy - producenta ciężarówki wprowadzonej na rynek w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wnoszącej najbardziej znaczący wkład dla efektywności transportu drogowego. Ocena jury opiera się na kilku kluczowych kryteriach, w tym na innowacjach technologicznych, komforcie, bezpieczeństwie, właściwościach jezdnych , efektywności energetycznej, „śladzie” środowiskowym oraz całkowitym koszcie posiadania (TCO). Po raz pierwszy w historii nagrody Międzynarodowej Ciężarówki Roku, której korzenie sięgają 1977 roku, nagrodę zdobywa produkowana seryjnie elektryczna ciężarówka. Co więcej, cztery pojazdy na pięć nominowane do IToTY to elektryki. Jest to dowód na to, że transformacja energetyczna w sektorze transportu wywiera ogromną presję na branżę logistyczną - mimo że w UE nadal nie istnieje odpowiedni ekosystem umożliwiający obsługę pojazdów elektrycznych. Dziennikarze IToY chwalili osiągi, płynne przyspieszanie, ciszę i brak wibracji wysoce wydajnego elektrycznego układu napędowego FH Electric o mocy ciągłej 330 lub 490 kW, w połączeniu z najnowszą generacją skrzyni biegów I-Shift. Równie istotna dla zwycięskiego FH Electric w regionalnym transporcie towarowym była szeroka oferta konfiguracji osi do ciągników i pojazdów pod zabudowę, dostępność czterech wersji kabiny oraz modułowe portfolio akumulatorów – od dwóch do sześciu – w zależności od misji transportowej. Przewodniczący jury konkursu Międzynarodowej Ciężarówki Roku Gianenrico Griffini skomentował tegoroczną nagrodę : - Wraz z wprowadzeniem FH Electric Volvo Trucks dostarczyło najnowocześniejszą gamę pojazdów BEV, odpowiednich do szerokiego zakresu operacji transportowych.Nagrodę za innowacje otrzymała firma MAN Truck & Bus za projekty MAN dotyczące pojazdów autonomicznych ATLAS-L4 i ANITA. Zwycięską notą 97 głosów zaawansowane projekty MAN pokonały konkurencję m.in.: zelektryfikowana oś eAxle ZF, pojazdy Quantron-as-a-service (QaaS). Projekt badawczo-rozwojowy ANITA rozpoczęto w 2020 r., Chodziło o to, żeby zautomatyzować obsługę pomiędzy różnymi rodzajami transportu na terenie terminali. ANITA ma na celu wykorzystanie autonomicznych ciężarówek, stabilizując procesy związane z przeładunkiem kontenerów z transportu drogowego na kolejowy, czyniąc je wydajniejszymi, łatwiejszymi do planowania, a jednocześnie bardziej elastycznymi. - Projekty MAN ANITA I ATLAS-L4 udowadniają, że autonomiczna jazda jest dziś możliwa i mogą odegrać rolę w zwiększaniu bezpieczeństwa i wydajności operacji transportowych, kładąc podwaliny pod innowacyjne koncepcje transportowe i logistyczne - dodał Gianenrico Griffini. (4Trucks.pl)
 
Nagroda International Truck of the Year ( IToY ) została po raz pierwszy ustanowiona w 1977 roku przez brytyjskiego dziennikarza i legendarnego wydawcę magazynu TRUCK Pata Kennetta. Dziś 24 członków jury reprezentuje wiodące magazyny o pojazdach użytkowych i portale w całej Europie. Co więcej, w ciągu ostatnich kilku lat Grupa IToY rozszerzyła swoje wpływy, mianując członków również na rosnących rynkach samochodów ciężarowych w Chinach, Indiach, Republice Południowej Afryki, Australii, Brazylii, Japonii, Iranie, Nowej Zelandii, Izraelu i Malezji. Łączna liczba czytelników operatorów ciężarówek 24 czasopism wydawanych w pełnym składzie jury IToY oraz dziesięciu członków stowarzyszonych przekracza 1 100 000.

 

 

Komentarze