Po 42 latach z linii produkcyjnej w Kopřivnicach zjechała ostatnia TATRA z serii T 815. Była to TATRA 815-2 TERRA 6×6, która po dokonaniu zabudowy będzie użytkowana przez czeskich strażaków. Oznacza to, że obecnie w ofercie czeskiego producenta pozostanie nowocześniejszy model Phoenix, a także pojazdy specjalistyczne produkowane głównie na zamówienie wojska, straży pożarnej czy górnictwa.Ciężarówki TERRA były najnowszą ewolucją legendarnej serii T 815, której produkcja seryjna rozpoczęła się w 1983 roku. Na przestrzeni dziesięcioleci seria TATRA 815 ewoluowała i przeszła kilka modernizacji. TATRA wyprodukowała łącznie 158 065 pojazdów we wszystkich wersjach serii T 815, w tym w pojazdach przedseryjnych (od 1977 do 1982). W uroczystości wzięły również udział pojazdy zabytkowe, takie jak TATRA 815 VE 6×6 „Sharp” II – jeden z dwóch pierwszych samochodów Tatra, które wzięły udział w Rajdzie Paryż-Dakar w 1986 roku, słynna TATRA 815 GTC, a także wywrotka Tatra 815 S1 z wczesnych lat produkcji seryjnej. W ten sposób w Kopřivnicach zakończyła się produkcja prawdziwej legendy nie tylko o historii samej fabryki, ale bez przesady o całym przemyśle motoryzacyjnym w Czechosłowacji, czy Czechach.
Po 42 latach z linii produkcyjnej w Kopřivnicach zjechała ostatnia TATRA z serii T 815. Była to TATRA 815-2 TERRA 6×6, która po dokonaniu zabudowy będzie użytkowana przez czeskich strażaków. Oznacza to, że obecnie w ofercie czeskiego producenta pozostanie nowocześniejszy model Phoenix, a także pojazdy specjalistyczne produkowane głównie na zamówienie wojska, straży pożarnej czy górnictwa.Ciężarówki TERRA były najnowszą ewolucją legendarnej serii T 815, której produkcja seryjna rozpoczęła się w 1983 roku. Na przestrzeni dziesięcioleci seria TATRA 815 ewoluowała i przeszła kilka modernizacji. TATRA wyprodukowała łącznie 158 065 pojazdów we wszystkich wersjach serii T 815, w tym w pojazdach przedseryjnych (od 1977 do 1982). W uroczystości wzięły również udział pojazdy zabytkowe, takie jak TATRA 815 VE 6×6 „Sharp” II – jeden z dwóch pierwszych samochodów Tatra, które wzięły udział w Rajdzie Paryż-Dakar w 1986 roku, słynna TATRA 815 GTC, a także wywrotka Tatra 815 S1 z wczesnych lat produkcji seryjnej. W ten sposób w Kopřivnicach zakończyła się produkcja prawdziwej legendy nie tylko o historii samej fabryki, ale bez przesady o całym przemyśle motoryzacyjnym w Czechosłowacji, czy Czechach.
Komentarze
Prześlij komentarz