O Mercedesie Atego jest od dawna cicho bo nie był specjalnie odnawiany, a i ilości produkowanych ciężarówek są umiarkowane. Ale… ostatnio stał się pojazdem bazowym dla ponad 100 nowych ciężarówek dla niemieckiej Federalnej Agencji Pomocy Technicznej (THW). Agencja Pomocy Technicznej (THW) odebrała niedawno 75. ciężarówkę Atego z wyposażeniem, bazującą na Mercedesie-Benz Atego – z okazji 75. rocznicy istnienia Agencji. Jubileuszowy pojazd trafił do lokalnego stowarzyszenia Amberg. W ramach zamówienia firma BINZ Automotive GmbH dostarczy 120 identycznych pojazdów ze specjalnymi zabudowami; THW może w razie potrzeby zamówić do 60 dodatkowych pojazdów. Ciężarówki z wyposażeniem to główne pojazdy ratownicze dla zespołów ratunkowych THW, dlatego są wyposażone w napęd na wszystkie koła, dużą ładowność i przestrzeń do przechowywania dużej ilości sprzętu. W ścisłej współpracy Daimler Truck i BINZ opracowano dla THW kompletny pojazd, który łączy w sobie wysoką ładowność, nowoczesne zakwaterowanie dla załogi oraz wszechstronność taktyczną. Nowe ciężarówki bazują na Mercedesie-Benz Atego 1530 AF 4×4. Podwozie wyposażone jest w 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 220 kW (299 KM). Dzięki napędowi na wszystkie koła, blokadom mechanizmów różnicowych i możliwości brodzenia do 800 milimetrów pojazd może być również wykorzystywany w trudnym terenie. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 16 ton, a ładowność ponad 3,6 tony, rozłożona na przednią oś z pojedynczymi oponami i tylną oś z podwójnymi oponami . Firma BINZ zajmuje się budową pojazdów specjalistycznych od ponad 85 lat. Jako jedno z wiodących przedsiębiorstw w branży, BINZ opracowuje wysoce zindywidualizowane pojazdy dla służb ratunkowych, straży pożarnej, policji i mobilnej jednostki techniki medycznej. Aluminiowa konstrukcja nadwozia zapewnia trwałość i ochronę antykorozyjną podczas wymagających operacji ekip ratowniczych. Konstrukcja profilowa pozwala na redukcję masy własnej i zwiększenie ładowności 16-tonowej ciężarówki. Nadwozie posiada liczne, specjalnie zaprojektowane systemy przechowywania sprzętu załogi. Po raz pierwszy zainstalowano tzw. kabinę dokującą, jako kabinę grupową za kabiną kierowcy. Oferuje ona siedem miejsc siedzących w odległości siedemdziesięciu centymetrów od przeciwległego siedzenia. Oznacza to większy komfort i więcej miejsca na nogi podczas dłuższych podróży oraz w odzieży roboczej.
O Mercedesie Atego jest od dawna cicho bo nie był specjalnie odnawiany, a i ilości produkowanych ciężarówek są umiarkowane. Ale… ostatnio stał się pojazdem bazowym dla ponad 100 nowych ciężarówek dla niemieckiej Federalnej Agencji Pomocy Technicznej (THW). Agencja Pomocy Technicznej (THW) odebrała niedawno 75. ciężarówkę Atego z wyposażeniem, bazującą na Mercedesie-Benz Atego – z okazji 75. rocznicy istnienia Agencji. Jubileuszowy pojazd trafił do lokalnego stowarzyszenia Amberg. W ramach zamówienia firma BINZ Automotive GmbH dostarczy 120 identycznych pojazdów ze specjalnymi zabudowami; THW może w razie potrzeby zamówić do 60 dodatkowych pojazdów. Ciężarówki z wyposażeniem to główne pojazdy ratownicze dla zespołów ratunkowych THW, dlatego są wyposażone w napęd na wszystkie koła, dużą ładowność i przestrzeń do przechowywania dużej ilości sprzętu. W ścisłej współpracy Daimler Truck i BINZ opracowano dla THW kompletny pojazd, który łączy w sobie wysoką ładowność, nowoczesne zakwaterowanie dla załogi oraz wszechstronność taktyczną. Nowe ciężarówki bazują na Mercedesie-Benz Atego 1530 AF 4×4. Podwozie wyposażone jest w 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 220 kW (299 KM). Dzięki napędowi na wszystkie koła, blokadom mechanizmów różnicowych i możliwości brodzenia do 800 milimetrów pojazd może być również wykorzystywany w trudnym terenie. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 16 ton, a ładowność ponad 3,6 tony, rozłożona na przednią oś z pojedynczymi oponami i tylną oś z podwójnymi oponami . Firma BINZ zajmuje się budową pojazdów specjalistycznych od ponad 85 lat. Jako jedno z wiodących przedsiębiorstw w branży, BINZ opracowuje wysoce zindywidualizowane pojazdy dla służb ratunkowych, straży pożarnej, policji i mobilnej jednostki techniki medycznej. Aluminiowa konstrukcja nadwozia zapewnia trwałość i ochronę antykorozyjną podczas wymagających operacji ekip ratowniczych. Konstrukcja profilowa pozwala na redukcję masy własnej i zwiększenie ładowności 16-tonowej ciężarówki. Nadwozie posiada liczne, specjalnie zaprojektowane systemy przechowywania sprzętu załogi. Po raz pierwszy zainstalowano tzw. kabinę dokującą, jako kabinę grupową za kabiną kierowcy. Oferuje ona siedem miejsc siedzących w odległości siedemdziesięciu centymetrów od przeciwległego siedzenia. Oznacza to większy komfort i więcej miejsca na nogi podczas dłuższych podróży oraz w odzieży roboczej.

Komentarze
Prześlij komentarz