Nowości Wielton Defence na MSPO w Kielcach

Foto: Wielton

Wielton Defence, spółka Grupy Wielton odpowiedzialna za rozwiązania transportowe dla sektora obronnego, po raz kolejny bierze udział w Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach. Najważniejszym punktem tegorocznej obecności na tym wydarzeniu jest premiera naczepy niskopodwoziowej LB-7, stworzonej z myślą o transporcie ciężkiego sprzętu wojskowego i inżynieryjnego.Misją Wielton Defence jest zapewnienie wsparcia logistycznego i transportowego dla jednostek wojskowych, dostarczając rozwiązania, które odpowiadają na strategiczne potrzeby armii, instytucji publicznych oraz partnerów przemysłu zbrojeniowego. Podczas MSPO, kluczowego w branży, wrześniowego wydarzenia w Kielcach, spółka na swoim stoisku prezentuje 7-osiową naczepę niskopodwoziową LB-7. Udział w MSPO to nie tylko prezentacja nowego produktu, lecz także kolejny krok w umacnianiu pozycji spółki w sektorze obronnym. – Te kilkanaście miesięcy działalności Wielton Defence pokazało, że decyzja o wejściu do sektora obronnego była trafna. Wytężona praca zaowocowała uzyskaniem koncesji MSWiA na wytwarzanie wyrobów oraz obrót wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym, a także współpracą z OBRUM oraz Jelczem. Nawiązane partnerstwa i kontrakty są przede wszystkim dowodem, że nasza wizja przynosi realne efekty i wzmacnia pozycję spółki w tym strategicznym obszarze – podkreślił Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Wielton.

Premiera naczepy niskopodwoziowej LB-7

LB-7 to najnowsza konstrukcja w ofercie Wielton Defence. Jej wymiary i parametry zostały dostosowane do wymogów transportu wojskowego, a całość zaprojektowano z myślą o pracy w wymagających warunkach terenowych. Naczepa jest przeznaczona do przewozu pojazdów wojskowych, maszyn inżynieryjnych oraz kontenerów morskich (2×10’’, 2×15’’, 1×20’’ lub 1×30’’).

Wyposażona została w hydrauliczne zawieszenie umożliwiające transport w trudnym terenie oraz pięć tylnych osi hydraulicznie skrętnych, które zapewniają wysoką zwrotność. Regulowana wysokość szyi w zakresie 1350–1600 mm daje elastyczność operacyjną, a przy masie własnej wynoszącej około 24 ton, naczepa osiąga administracyjną dopuszczalną masę całkowitą 85 ton (technicznie do 109 ton). Całkowita długość LB-7 wynosi 15,4 m, w tym 12 m stanowi platforma ładunkowa.

Pokład załadunkowy wykonano z blachy antypoślizgowej, a konstrukcja powstała
z wysokowytrzymałej stali pokrytej powłoką antykorozyjną. Dzięki temu LB-7 umożliwia bezpieczny transport zarówno pojazdów kołowych, jak i gąsienicowych, przy zachowaniu pełnej odporności na warunki eksploatacyjne i interoperacyjności z logistyką NATO.

 

Komentarze