Van der Vlist z nową naczepą Faymonville CombiMAX 2+7 do transportu pojazdów szynowych

Foto: Faymonville

W połowie sierpnia br. w siedzibie firmy Faymonville przedstawiciele firmy Van der Vlist przeszli szczegółowe szkolenie dotyczące najnowszego nabytku, czyli naczepy Faymonville CombiMAX 2+7, zaprojektowanej specjalnie do transportu pojazdów szynowych. Naczepa ta, wyposażona w liczne zaawansowane technologicznie rozwiązania, to efekt doskonałej współpracy producenta z odbiorcą końcowym. Przedni wózek naczepy wyposażono w dwie osie wahliwe typu PA-X, co pozwala na uzyskanie minimalnej wysokości załadunku wynoszącej 790 mm, skoku zawieszenia 600 mm i kąta skrętu 60° dla optymalnej zwrotności przedniej części zestawu. 7-osiowa platforma natomiast jest wyposażona w osie łamane, co jest powszechnym rozwiązaniem w przypadku transportu tramwajów o długości całkowitej do 50 m. Dzięki zastosowaniu osi łamanych wysokość załadunku w pozycji do jazdy została zmniejszona do 740 mm. 
 
Foto: Faymonville

Platformę załadunkową dostosowano do wymaganej długości za pomocą solidnych belek przedłużających, które można montować lub demontować bez użycia wózków widłowych lub żurawi.Regulowany układ kierowniczy z hydraulicznym przeciwskrętem zapewnia koordynację między sekcją naczepy z osiami wahliwymi, a sekcją z osiami łamanymi, nawet w rozciągniętym zestawie. Do transportu pojazdów szynowych platforma ładunkowa zostaje doposażona w przykręcane i ruchome szyny oraz rampę kolejową o minimalnym kącie nachylenia wynoszącym zaledwie 1,7° opracowaną przez Faymonville. Aby dostosować naczepę do różnych długości transportowanych pojazdów szynowych, sekcję wysuwaną wyposażono w doczepiane szyny i stoły przesuwne. Rampa kolejowa może być również wykorzystywana jako platforma ładunkowa o nośności do 20 t. Van der Vlist to firma rodzinna założona w 1930 r, specjalizująca się w ciężkim transporcie ponadnormatywnym, oferująca kompleksowe usługi logistyczne z wielu lokalizacji w całej Europie. Pierwszym zadaniem CombiMAX był transport 40-metrowego tramwaju Stadler Tina ważącego 65 t do odbiorcy w Hadze. Źródło: samochody-specjalne.pl
Foto: Faymonville

 
 

Komentarze