![]() |
| Foto: Faymonville |
W połowie sierpnia br. w siedzibie firmy Faymonville przedstawiciele firmy Van der Vlist przeszli szczegółowe szkolenie dotyczące najnowszego nabytku, czyli naczepy Faymonville CombiMAX 2+7, zaprojektowanej specjalnie do transportu pojazdów szynowych. Naczepa ta, wyposażona w liczne zaawansowane technologicznie rozwiązania, to efekt doskonałej współpracy producenta z odbiorcą końcowym. Przedni wózek naczepy wyposażono w dwie osie wahliwe typu PA-X, co pozwala na uzyskanie minimalnej wysokości załadunku wynoszącej 790 mm, skoku zawieszenia 600 mm i kąta skrętu 60° dla optymalnej zwrotności przedniej części zestawu. 7-osiowa platforma natomiast jest wyposażona w osie łamane, co jest powszechnym rozwiązaniem w przypadku transportu tramwajów o długości całkowitej do 50 m. Dzięki zastosowaniu osi łamanych wysokość załadunku w pozycji do jazdy została zmniejszona do 740 mm.
Platformę załadunkową dostosowano do wymaganej długości za pomocą solidnych belek przedłużających, które można montować lub demontować bez użycia wózków widłowych lub żurawi.Regulowany układ kierowniczy z hydraulicznym przeciwskrętem zapewnia koordynację między sekcją naczepy z osiami wahliwymi, a sekcją z osiami łamanymi, nawet w rozciągniętym zestawie. Do transportu pojazdów szynowych platforma ładunkowa zostaje doposażona w przykręcane i ruchome szyny oraz rampę kolejową o minimalnym kącie nachylenia wynoszącym zaledwie 1,7° opracowaną przez Faymonville. Aby dostosować naczepę do różnych długości transportowanych pojazdów szynowych, sekcję wysuwaną wyposażono w doczepiane szyny i stoły przesuwne. Rampa kolejowa może być również wykorzystywana jako platforma ładunkowa o nośności do 20 t.
Van der Vlist to firma rodzinna założona w 1930 r, specjalizująca się w ciężkim transporcie ponadnormatywnym, oferująca kompleksowe usługi logistyczne z wielu lokalizacji w całej Europie. Pierwszym zadaniem CombiMAX był transport 40-metrowego tramwaju Stadler Tina ważącego 65 t do odbiorcy w Hadze. Źródło: samochody-specjalne.pl



Komentarze
Prześlij komentarz