Volvo Trucks prezentuje nową generację systemu I-Roll, wzbogaconą o funkcję automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w trakcie jazdy – to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych.Dzięki tej innowacji zużycie paliwa i emisja CO₂ zostaną jeszcze bardziej ograniczone, co wpisuje się w strategię Volvo dotyczącą zmniejszania kosztów eksploatacji i wpływu transportu na klimat. Najnowsze osiągnięcia Volvo Trucks znajdują potwierdzenie w praktyce – zwycięstwo modelu Volvo FH Aero w teście Green Truck Award 2025 udowadnia, że wprowadzane technologie realnie poprawiają efektywność paliwową. Nowa kabina Aero, zaprezentowana w 2024 roku, w połączeniu z kolejnymi udoskonaleniami aerodynamicznymi, przełożyła się na zauważalne oszczędności paliwa i redukcję emisji spalin.System I-Roll z funkcją stop/start powstał w oparciu o istniejące technologie Volvo – I-See i I-Roll – i został opracowany wewnętrznie przez inżynierów marki. Rozwiązanie opiera się na ciągłym monitorowaniu danych drogowych i krzywizny trasy. Gdy pojazd zbliża się do zjazdu ze wzniesienia, system automatycznie wyłącza silnik. W tym czasie nie jest spalane paliwo, a emisja CO₂ z układu wydechowego spada do zera. – Nasi inżynierowie ponownie udowodnili, że potrafią tworzyć innowacje, które czynią transport ciężarowy bardziej efektywnym paliwowo – mówi Jan Hjelmgren, szef działu zarządzania produktem Volvo Trucks. – Zgodnie z naszą strategią dekarbonizacji będziemy nadal rozwijać silniki spalinowe tak, aby były coraz lepsze i mniej obciążały środowisko.Nowa funkcja aktywuje się przy prędkościach powyżej 60 km/h. W zależności od ukształtowania terenu i warunków atmosferycznych, system może dodatkowo obniżyć zużycie paliwa i emisję CO₂ nawet o 1% – ponad oszczędności, które zapewniały dotychczasowe rozwiązania. Dla operatorów flot oznacza to realne korzyści zarówno finansowe, jak i środowiskowe. Nowa technologia będzie dostępna w modelach Volvo FH i FH Aero wyposażonych w 13-litrowy silnik wysokoprężny, a pierwsze zamówienia będzie można składać od września 2025 roku.Strategia dekarbonizacji Volvo Trucks obejmuje równoległy rozwój różnych napędów: silników spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, ciężarówek elektrycznych zasilanych akumulatorami oraz pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Źródło: Truck&Van
Volvo Trucks prezentuje nową generację systemu I-Roll, wzbogaconą o funkcję automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w trakcie jazdy – to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych.Dzięki tej innowacji zużycie paliwa i emisja CO₂ zostaną jeszcze bardziej ograniczone, co wpisuje się w strategię Volvo dotyczącą zmniejszania kosztów eksploatacji i wpływu transportu na klimat. Najnowsze osiągnięcia Volvo Trucks znajdują potwierdzenie w praktyce – zwycięstwo modelu Volvo FH Aero w teście Green Truck Award 2025 udowadnia, że wprowadzane technologie realnie poprawiają efektywność paliwową. Nowa kabina Aero, zaprezentowana w 2024 roku, w połączeniu z kolejnymi udoskonaleniami aerodynamicznymi, przełożyła się na zauważalne oszczędności paliwa i redukcję emisji spalin.System I-Roll z funkcją stop/start powstał w oparciu o istniejące technologie Volvo – I-See i I-Roll – i został opracowany wewnętrznie przez inżynierów marki. Rozwiązanie opiera się na ciągłym monitorowaniu danych drogowych i krzywizny trasy. Gdy pojazd zbliża się do zjazdu ze wzniesienia, system automatycznie wyłącza silnik. W tym czasie nie jest spalane paliwo, a emisja CO₂ z układu wydechowego spada do zera. – Nasi inżynierowie ponownie udowodnili, że potrafią tworzyć innowacje, które czynią transport ciężarowy bardziej efektywnym paliwowo – mówi Jan Hjelmgren, szef działu zarządzania produktem Volvo Trucks. – Zgodnie z naszą strategią dekarbonizacji będziemy nadal rozwijać silniki spalinowe tak, aby były coraz lepsze i mniej obciążały środowisko.Nowa funkcja aktywuje się przy prędkościach powyżej 60 km/h. W zależności od ukształtowania terenu i warunków atmosferycznych, system może dodatkowo obniżyć zużycie paliwa i emisję CO₂ nawet o 1% – ponad oszczędności, które zapewniały dotychczasowe rozwiązania. Dla operatorów flot oznacza to realne korzyści zarówno finansowe, jak i środowiskowe. Nowa technologia będzie dostępna w modelach Volvo FH i FH Aero wyposażonych w 13-litrowy silnik wysokoprężny, a pierwsze zamówienia będzie można składać od września 2025 roku.Strategia dekarbonizacji Volvo Trucks obejmuje równoległy rozwój różnych napędów: silników spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, ciężarówek elektrycznych zasilanych akumulatorami oraz pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Źródło: Truck&Van

Komentarze
Prześlij komentarz