Firma SPED PARTNER wymienia Renault Trucks T 480 High na nowszy model

Firma SPED PARTNER właśnie kończy użytkować 50 pojazdów Renault Trucks T 480 High pochodzących z 2017 roku. Wykorzystując doświadczenia z ich eksploatacji zdobyte w ciągu tych dwóch lat, świętokrzyska firma wymienia je na kolejne 50 „tetek” z najwyższymi kabinami, jednak tym razem z nowym silnikiem o mocy 440 KM. Odebrała je na początku września z placu krakowskiego Eurocomplexu.SPED PARTNER z niewielkich Leszcz koło Pińczowa, to jedno z najprężniej działających przedsiębiorstw transportowo-spedycyjnych w południowej Polsce. Jego charakterystyczne, żółte zestawy z granatowym logo są dobrze znane na europejskich drogach. Sped Partner jest spółką, której właścicielem w 100 procentach jest Grupa ATLAS, lider rynku chemii budowlanej w Polsce. Nie znaczy to jednak, że firma już tylko i jedynie z tego tytułu ma zapewnioną „świetlaną przyszłość”. – 45 procent naszych obrotów to obsługa potrzeb logistycznych zakładów i dystrybucji Grupy Atlas, ale te działania muszą, jak każde inne przewozy przynosić zyski. Współpracujemy z Grupą na normalnych warunkach rynkowych. Poza tym, aby móc zapewnić bieżącą dostępność taboru zarówno dla Grupy, jak i dla innych klientów musimy mieć pomysły na ładunki powrotne – ciężarówki nie mogą jeździć puste. Atlas jako główny Klient i zarazem udziałowiec oczekuje z jednej strony utrzymania odpowiednich do jego oczekiwań i pozycji standardów obsługi, a z drugiej rozwoju Spółki i wypłat dywidendy – mówi Radosław Sowiński, Prezes zarządu spółki SPED PARTNER. Od siedmiu lat SPED PARTNER nie kupuje pojazdów ciężarowych, tylko je wynajmuje. Ostatnio na 24 miesiące. Prezes Sowiński przedstawiając zalety najmu długoterminowego wskazuje w pierwszej kolejności, na oferowane przez Renault Trucks kompleksowe rozwiązania między innymi odkup po zakończeniu umowy. – Chcemy skupiać się na własnej działalności, a nie zajmować się odsprzedażą używanych samochodów – dodaje. – Poza tym ważne jest to, że zawieramy umowę z instytucją finansową, która należy o producenta pojazdów. Łatwiej nam się rozmawia, skraca się czas podejmowania decyzji, a także mniejsza jest liczba wymaganych dokumentów. Mamy też z RTFS dobre doświadczenia przy zawieraniu poprzednich umów w 2017 roku i 2012 roku, co jednak nie znaczy, że nie braliśmy pod uwagę innych ofert. W trakcie ostatnich testów okazało się też, że na trasach międzynarodowych, na których pracuje flota SPED PARTNERA i uwzględniając masę przewożonych ładunków, silnik o mocy 480 KM jest lekko „przewymiarowany”. Lepsze parametry uzyskiwał na nich pojazd napędzany nowym, trzynastolitrowym silnikiem o mocy 440 KM spełniającym normę Euro 6D.Załoga SPED PARTNERA liczy 135 osób. Obroty firmy w ubiegłym roku wyniosły 115 mln zł, o ponad 6 mln więcej niż rok wcześniej. Plany na 2019 rok to przekroczenie 125 mln zł. Zarząd chce, by spółka była jak najbardziej efektywna i widzi jeszcze potencjał do rozwoju. Jednym z ostatnich pomysłów biznesowych wprowadzonych w życie jest otwarcie wspomnianego oddziału w Warszawie, który zajął się głównie obsługą kierunków wschodnich oraz przewozami kontenerowymi. (trucks.com.pl)

Komentarze