Volvo wprowadza elektryczny, przegubowy autobus miejski

Elektryczny przegubowy autobus miejski Volvo może pomieścić do 150 pasażerów i zużywa o 80% mniej energii niż analogiczny autobus zasilany silnikiem diesla. Volvo 7900 Electric Articulated umożliwia zelektryfikowanie miejskich linii autobusowych o wysokiej częstotliwości kursowania, na których podróżuje duża liczba pasażerów. „Dziesięć lat temu zaprezentowaliśmy nasz pierwszy autobus zasilany elektrycznie. Dzisiaj Volvo oferuje największą gamę nowoczesnych autobusów o napędzie hybrydowym oraz cichych i bezemisyjnych autobusów całkowicie elektrycznych. Dzięki temu zarówno małe jak i duże miasta mają możliwość wprowadzenia do swoich flot transportu publicznego autobusów zasilanych elektrycznie, dopasowując model pojazdu do warunków danego miasta”, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses. Volvo 7900 Electric Articulated, mogący przewieźć do 150 pasażerów i zapewniający 80% mniej zużycia energii niż analogiczny autobus z silnikiem spalinowym, łączy dużą pojemność z niskimi kosztami eksploatacji. Aby sprostać indywidualnym wymaganiom różnych miast i operatorów komunikacji miejskiej, autobus ma elastyczną konstrukcję, można go odpowiednio zoptymalizować – w zależności od potrzeb. „Aby ułatwić naszym klientom wejście w „elektryczną przyszłość”, Volvo 7900 Electric Articulated jest dostępny jako kompleksowe rozwiązanie w stałej, z góry określonej cenie za kilometr. Zapewniamy operatorom dostępność autobusów przygotowanych do jazdy, bez konieczności ich zakupu. Serwis, naprawy, utrzymanie akumulatora, szkolenie kierowców – wszystko jest wliczone w cenę za kilometr,” wyjaśnia Håkan Agnevall. Volvo Buses może także przejąć pełne zarządzanie projektem – od symulacji i analizy trasy, do wdrożenia systemu ładowania.Nowy, przegubowy Volvo 7900 Electric Articulated jest dostępny w dwóch długościach: 18 i 18,7 m. Liczba akumulatorów może być zróżnicowana, tak aby zapewnić odpowiednią pojemność i możliwość magazynowania energii dla poszczególnych autobusów. Ładowanie może się odbywać poprzez stacje szybkiego ładowania na trasie (OppCharge) oraz przez stacjonarną, gdy autobus jest zaparkowany w zajezdni (Combo2/CCS). Volvo 7900 Electric Articulated został zaprojektowany w taki sposób, by zapewnić wysoką efektywność i wygodne podróżowanie nawet przy wjeżdżaniu pod górę – autobus dobrze radzi sobie z podjazdami nawet o 20-stopniowym nachyleniu, także wtedy, gdy wiezie komplet pasażerów i jest w pełni obciążony.
Volvo 7900 Electric Articulated został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić pasażerom cichą i przyjemną jazdę oraz możliwość swobodnego przemieszczania się wewnątrz pojazdu. Autobus jest wyposażony w cztery pary drzwi, ergonomiczne uchwyty i poręcze, wygodne fotele będące autorskim projektem Volvo oraz dużo wolnej przestrzeni wewnątrz.
Kabina kierowcy zapewnia doskonałą widoczność i zapewnia wygodną pozycję siedzącą. Niski poziom hałasu redukuje ryzyko zmęczenia i rozproszenia uwagi. System klimatyzacji o wysokiej efektywności zapewnia odpowiednią temperaturę zarówno pasażerom jak i kierowcy. Volvo 7900 Electric Articulated może też zostać uzupełniony o aktywny układ kierowniczy Volvo, który znacznie ułatwia pracę kierowcy i redukuje obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców.
Nowy elektryczny przegubowy autobus Volvo został stworzony specjalnie do jazdy w obszarach o szczególne restrykcyjnych wymaganiach dotyczących hałasu, emisji spalin czy prędkości – takich jak strefy zerowej emisji w miejskich centrach czy przystanki autobusowe zlokalizowane wewnątrz budynków czy hal. Aby dodatkowo wzmocnić bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu drogowego – pieszych czy rowerzystów, Volvo 7900 Electric Articulated może zostać wyposażony w system zarządzania strefą bezpieczeństwa, która automatycznie zapobiega przekraczaniu określonych limitów prędkości, a także system automatycznego wykrywania pieszych i rowerzystów, dzięki któremu kierowca informowany jest o ryzyku kolizji z pieszym lub rowerzystą.

Komentarze