Mniejsze zużycie paliwa w ciężarówce Mercedes-Benz Actros

Takim flagowym przykładem ciągłego ulepszania aerodynamiki jest Mercedes-Benz Actros. Od wprowadzenia na rynek nowego Actrosa w 2011 roku do roku 2019 udało się obniżyć spalanie paliwa w typowym transporcie dalekobieżnym nawet o 15 procent. Nowego Actrosa stać na jeszcze więcej porównując go do poprzedniego modelu. Na autostradzie oszczędniejszy jest nawet o 3 procent, a w ruchu podmiejskim o 5 procent. Czynnikami, dzięki którym obniżył zużycie paliwa, są prócz udoskonalonego systemu Predictive Powertrain Control (PPC) sterującego tempomatem i skrzynią biegów oraz nowych przełożeń osi tylnej w dużej mierze aerodynamiczne ulepszenia kabiny. Aerodynamika jest jednym z ważniejszych czynników decydujących o zużyciu paliwa. Nowy Actros uzyskuje doskonałe wyniki dzięki systemowi kamer MirrorCam oraz spojlerom bocznym na kabinie. Udoskonalenia te wprowadzono m. in. dzięki intensywnym testom w należącym do Daimler AG tunelu aerodynamicznym w Untertürkheim. Inżynierowie symulowali tam różne warunki opływu ciężarówki przez strumień powietrza aby ulepszyć współczynnik cw, będący miarą opływowości, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa. Trwałe udoskonalenie aerodynamiki nowego Actrosa dzięki MirrorCam to jeden z powodów, dla których nagrodzono ten pojazd tytułem International Truck of the Year 2020. Źródło: 4trucks.pl

Komentarze