W 2019 r. MAN osiągnął świetne wyniki w segmencie autobusów

28 lutego firma MAN Truck & Polska zorganizowała w Warszawie konferencję prasową, na której podsumowała wyniki handlowe za rok 2019. W autobusach – i nie tylko – są powody do dumy. W 2019 r. MAN osiągnął świetne wyniki w segmencie autobusów i to zarówno w całej Europie, jak i w Polsce. W naszym kraju - w ujęciu powyżej 8 ton - lew zajął w globalnej klasyfikacji wysokie drugie miejsce, sprzedając 275 autobusów i zajmując udział 20,1%. Lepszy był tylko Solaris (434 szt. / z udziałem 31,8%), a szczególną satysfakcję MAN-owi przyniosło wyprzedzenie Mercedesa (252 szt. / 18,5% udziału). Zdaniem prezesa MAN Truck & Polska, Marca Martineza tak dobre wyniki to m.in. efekt rosnącego rynku pojazdów użytkowych w Polsce. Dla porównania – w 2015 r. firma dostarczyła w naszym kraju wyniosła 5224 szt., pojazdów powyżej 8 t DMC, w tym 4183 szt. ciężarówek, 148 autobusów i 895 szt. pojazdów używanych. W 2019 r. było to aż o 60% więcej i poziom 8246 szt., w tym 5246 szt. ciężarówek, 275 szt. autobusów i 807 szt. vanów i 893 szt. pojazdów używanych. Niezły przyrost. A ma być jeszcze lepiej. MAN prognozuje, że w kolejnych latach cały rynek pojazdów użytkowych wzrośnie – w roku 2020 o 11%, w 2021 r. o 5% i w 2022 r. o 2 %. Dla porównania wzrost między 2018-2019 wyniósł 6%.Ten dobry wynik MAN zawdzięcza przede wszystkim realizacji kontraktów na autobusy miejskie dla Warszawy (100), Gdyni, Nowego Sącza i Częstochowy, a dokładając do tego dobrą sprzedaż minibusów (18) oraz autokarów (z nowym Lion`s Coach na czele) niemiecki koncern może ubiegły roku zaliczyć do jak najbardziej udanych. Dodając do tego zapowiadany na ten rok polski debiut nowej rodziny MAN Lion's City 12C to 2020 r. powinien być równie interesujący. MAN czeka realizacja zebranych kontraktów – m.in. dla Lubina (25), Tych (23) i Warszawy (10). W tym roku najwięcej autobusów z nowej generacji odbierze Lubin, a pierwsze tego typu pojazdy trafią do pomorskiego Gryfu (2). Jak powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor sprzedaży autobusów w MAN Truck & Polska, na rodzimym widać rosnące zainteresowanie pojazdami gazowymi. Miasta coraz częściej widzą, że inwestycje w pojazdy elektryczne są złożoną i kosztowną inwestycję, i dlatego coraz częściej myślą o CNG. Do tego w zakładzie MAN Bus w Starachowicach ruszyła produkcja nowych modeli Lion`s City 12 C, a przyszłym roku z fabryki powinny wyjechać pierwsze autobusy Lion`s City E. Wiosną 2021 r. do wersji 12-metrowej wiosną dołączy przegubowy elektrobus. Zapowiada się ciekawie. Na koniec dodajmy, że rozwija się sprzedaż vanów, czyli MAN TGE. W 2018 był to poziom 409 szt, a w 2019 r. – 808 szt. W tej grupie było 22 mikrobusów oraz 18 autobusów na podwoziach MAN.Źródło: Infobus

Komentarze