Od grudnia DPD będzie używać w Szwajcarii elektrycznej ciężarówki

Od grudnia DPD będzie używać w Szwajcarii elektrycznej ciężarówki o zasięgu do 760 kilometrów. Mówi się, że akumulator o pojemności 680 kWh jest największym akumulatorem do ciężarówek w Europie i pierwszym, który jest stosowany komercyjnie w tej formie na całym świecie. Elektryczna ciężarówka Futuricum Logistics 18E, na podwoziu i z kabiną Volvo, została zbudowana pod marką projektową Futuricum. Do tej pory Futuricum wykorzystywało do napędu akumulator o pojemności 50 kWh - na przykład śmieciarka Collect 26E i betonomieszarki ETM 1005 i 1205 zaprojektowane wspólnie z firmą Liebherr. E-ciężarówka skonfigurowana dla DPD ma jeszcze większy akumulator, co powinno skutkować zasięgiem do 760 kilometrów. - Oznacza to, że pojazd jest bardzo konkurencyjny pod względem zasięgu, nawet w porównaniu do pojazdów napędzanych wodorem - powiedział Adrian Melliger, dyrektor zarządzający Designwerk Products AG. W DPD e-ciężarówka ma całkowicie zastąpić ciężarówki spalinowe i wykona swoją pracę na wszystkich zaplanowanych trasach firmy bez pośredniego ładowania. - To pierwsza e-ciężarówka DPD, która będzie używana w prawdziwym transporcie, a nie na torach testowych - komentuje Tilmann Schultze, dyrektor generalny DPD w Szwajcarii. Elektryczny samochód ciężarowy będzie początkowo używany na trasie między magazynem DPD w Möhlin a centrum dystrybucyjnym w Buchs i będzie jeździł co najmniej 80 000 kilometrów rocznie. Według prognoz model ten pozwala zaoszczędzić około 90 kilogramów CO2 na 100 kilometrów w porównaniu do porównywalnych ciężarówek napędzanych olejem napędowym, co odpowiada około 72 tonom CO2 zaoszczędzonym rocznie. Ładowanie e-ciężarówki odbywać się będzie w magazynach obsługiwanych przez DPD wyłącznie "zieloną energią elektryczną". Źródło: 4trucks.pl

Komentarze