Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią


Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią by oferować przewoźnikom w 13 europejskich krajach budowę ładowarek. Pod koniec 2021 roku partnerzy poszerzą ofertę na kolejne państwa.Engie dostarczy energii elektrycznej, EVBox ładowarek, zaś Scania elektrycznych ciężarówek. Wspólna oferta ma ułatwić przewoźnikom elektryfikację. – Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z Engie i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania Alexander Vlaskamp.Wiedza na temat elektryfikacji ciężkiego transportu jest niepełna, proces dopiero rozpoczyna się, więc zapewnienie ładowarek dla elektrycznego taboru ma duże znaczenie zarówno dla trwałości akumulatorów jak i zużycia energii.W elektryczne napędy wchodzą praktycznie wszyscy producenci samochodów ciężarowych. Już kilka lat temu przemysł motoryzacyjny zgodził się na obniżenie do 2030 roku emisji CO2 o 30 proc. i jedyną technicznie dostępną drogą do tego celu jest elektryfikacja napędów.Najłatwiej jest dokonać jej w dystrybucji miejskiej, w której pojazdy operują w niewielkiej odległości od bazy, często na stałych trasach. Umożliwia to instalację ładowarek także u odbiorców lub dostawców ładunków. Dodatkowe punkty ładowania pozwolą na stosowanie mniejszych akumulatorów lub wydłużenie tras.Dostawcą ogniw dla akumulatorów Scanii będzie właśnie wznoszona w Szwecji duża fabryka Northvolt. Będą pochodziły z niej także ogniwa dla miejskich autobusów Scania produkowanych w słupskiej Scania Polska (dawna Kapena). Ogniwa trafią do akumulatorów, które będzie budować zakład Northvolt w Gdańsku. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze