FUSO wyprodukuje 36 nowych pojazdów eCanter dla DB Schenker


DB Schenker korzysta z FUSO eCanter w Berlinie od 2018 roku do przewozu przesyłek drobnicowych w centrum miasta. Kolejny kontrakt to pojazdy dla Paryża, Frankfurtu i Stuttgartu - 2019 rok. FUSO wyprodukuje 36 nowych pojazdów eCanter dla DB Schenker w swojej europejskiej fabryce w Tramagal w Portugalii. W najbliższych tygodniach Schenker otrzyma podwozia z zabudowę furgonową z windą załadowczą - idealną do dostaw drobnicy. Ostateczne przekazanie FUSO eCanter do DB Schenker nastąpi jeszcze przed końcem tego roku. DB Schenker zamówiło w pełni elektryczne lekkie ciężarówki, o mocy 129 kW i ładowności do 3,2 tony, do dystrybucji miejskiej w europejskich miastach: Oslo, Kopenhadze, Madrycie, Salzburgu, Wiedniu, Hamburgu, Rzymie i Mediolanie. Zasięg 7,49 tonowych eCanterów to co najmniej 100 km w śrudmiejskim ruchu dystrybucyjnym. Pojazdy można łatwo ładować przez noc za pomocą ładowarek AC lub DC, w zależności od dostępności. Dzięki szybkiej ładowarce czas ładowania można skrócić do około półtorej godziny. Zamawiając 36 nowych Canterów DB Schenker stanie się największym klientem floty elektronicznej FUSO, z łącznie 41 eCanterami. Dotychczasowe doświadczenia z FUSO eCanter są niezmiennie pozytywne. Kierowcy chwalą przyspieszenie i zwinność napędu elektrycznego, a także ciszę w kabinie. Dla DB Schenker FUSO eCanter udowodnił swoją niezawodność w rzeczywistej eksploatacji w ciągu ostatnich dwóch lat i, jako ważny element strategii zrównoważonego rozwoju, oferuje ekologiczne rozwiązanie mobilności dla swojej floty ciężarówek. W drodze do transportu neutralnego, pod względem emisji CO2, czeka już kolejna ciężarówka z portfolio Daimlera - Mercedes-Benz eActros. Jest ona juz testowana przez DB Schenker w Lipsku jako część tak zwanej "innowacyjnej floty". FUSO eCanter to pierwsza w pełni elektryczna lekka ciężarówka Daimler Trucks. FUSO wprowadziło ją na rynek w 2017 roku. Od tego czasu FUSO eCanter trafił do wielu klientów w Europie, Japonii i USA. Dzięki 36 dodatkowym pojazdom dla DB Schenker, ponad 200 FUSO eCanter jest w codziennym użytkowaniu, łącznie w 14 krajach. Do 2039 roku Daimler Truck planuje, że jego pojazdy, ze wszystkich segmentów, będą neutralnymi pod względem emisji CO2. (4trucks.pl)

Komentarze