Na podwoziu Ural NEXT powstał wielofunkcyjny specjalny pojazd ratowniczy


Gama modeli Ural NEXT została uzupełniona o nowy model z wyposażeniem specjalnym. To specjalny wariant ratowniczy – tzw. karetka pogotowia - wspólny projekt fabryki samochodów Ural i firmy zajmującej się wytwarzaniem specjalnego wyposażenia - Fabryki Sprzętu Motoryzacyjnego GIRD (Miass). Urządzenie przeznaczono do skutecznej dekontaminacji elewacji budynków, nawierzchni drogowych oraz różnorodnych konstrukcji z wykorzystaniem silnie rozpylonej cieczy. Przygotowanie takiego wielofunkcyjnego pojazdu specjalnego okazuje się być bardzo na czasie, gdyż obecnie technika ta może istotnie pomóc w walce z rozprzestrzenianiem się nowego zakażenia koronawirusem COVID-19.W ofercie pojazdów specjalnych pojawiło się nowe wykonanie na 3-osiowym podwoziu Ural NEXT z napędem na wszystkie koła – 6x6 – i wyłącznie pojedynczym ogumieniem. Ten wielofunkcyjny pojazd specjalny służy do odkażania, odgazowywania, dezynfekcji i dekontaminacji zewnętrznych powierzchni maszyn, budynków (konstrukcji) i dróg utwardzonych silnym przepływem strumienia powietrza i mocno rozpylonych w nim kropelek cieczy. Dekontaminacja powierzchni odbywa się za pomocą wysokowydajnych prądów mgłowych (mgły wodnej), powstających podczas wprowadzania wody i roztworów do strumienia powietrza, rozpylanego za pomocą specjalnej instalacji turbiny o kącie obrotu 360 stopni i zasięgu rzutu do 50 metrów. Osprzęt specjalny pochodzi z zakładów GIRD Automotive Plant (Miass). Ponadto ta wielofunkcyjna wersja może być używana do gaszenia pożarów o niewielkim stopniu złożoności, tłumienia kurzu i zwalczania insektów na dużych obszarach. Systemy pojazdu są sterowane za pomocą bezprzewodowego pilota, na otwartej przestrzeni o zasięgu łączności do 100 metrów. Do tego samochód zaopatrzono w zakabinowy żuraw manipulator RK 21.501 o maksymalnym momencie siły udźwigu 20,9 tm, za pomocą którego można zdemontować pojedynczą jednostkę techniczną i wykorzystać auto jako platformę typu cargo, co znacznie zwiększa elastyczność eksploatacji sprzętu. Udźwig żurawia to maksymalnie 6 t, a maksymalny wysięg ponad 8 m.Poza tym w tej kompletacji Urala NEXT cechują ładowność 12,5 tony oraz w roli źródła napędu silnik rzędowy YaMZ-53623-10, spełniający normę czystości spalin Euro-5. Jednostka ta uzyskuje moc maksymalną 273 KM i współpracuje z pięciobiegową skrzynią przekładniową YaMZ 1105. Z rosyjskiej perspektywy nowoczesny wygląd tej ciężarówki oraz komfortowe warunki pracy dla kierowcy zapewnia trzyosobowa kabina NEXT, zaprojektowana zgodnie z najnowszymi wymogami ergonomii. Jej klasyczny układ – za silnikiem przekłada się na uzyskanie wysokiego bezpieczeństwa biernego i łatwy dostęp do silnika. Kabinę tę zaopatrzono w nowoczesny układ kierowniczy, klimatyzację i ogrzewanie, a ergonomia zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas długotrwałego użytkowania, dzięki m.in. wprowadzeniu siedzeń z zawieszeniem pneumatycznym. Gwarancja na pojazd to 24 miesiące lub 100000 kilometrów, okres między przeglądami to 15000 kilometrów. Warianty z napędem na wszystkie koła z rodziny NEXT zachowują tradycyjne zalety marki Ural, jednocześnie charakteryzując się zwiększoną niezawodnością i komfortem, lepszą obsługą i ekonomicznością. Wśród instalowanych na nich zabudów specjalnych znajdują się m.in.: tzw. autobusy wachtowe, pożarnicze nadwozia ratownicze i ratowniczo-gaśnicze, żurawie przeładunkowe z ramionami wysuwanymi teleskopowo i ramionami składanymi, autocysterny, ładowarki do rur i inny sprzęt. Gama modeli Ural NEXT jest stale aktualizowana o nowe odmiany z wyposażeniem specjalnym. Źródło: auto-motor

Komentarze