Panattoni zbuduje energooszczędny terminal dla DB Schenker


Panattoni buduje kolejny terminal przeładunkowy dla DB Schenker. Obiekt o powierzchni ponad 6 000 m kw. powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego „Rzeszów-Dworzysko”. Obiekt będzie wyposażony m.in. w kolektory słoneczne do podgrzania wody użytkowej oraz wentylację z 90 proc. odzyskiem ciepła.Panattoni dostarczy w Rzeszowie terminal przeładunkowy dla DB Schenker. Obiekt będzie wyposażony m.in. w kolektory słoneczne do podgrzania wody użytkowej, instalację wody szarej do spłukiwania toalet w budynku biurowym, czy system urządzeń grzewczo-wentylacyjnych z 90 proc. odzyskiem ciepła. W celu optymalizacji operacji logistycznych DB Schenker skorzysta z inteligentnego systemu wymiarowania dla ładunków – MetriXFreight, który zapewnia ich dokładny pomiar oraz nowej platformy online do obsługi przesyłek - Connect 4.0. Inwestycja powstanie na 4,5-hektarowej działce. Powierzchnia obiektu to 6071 m kw., z czego 5 275 m kw. zajmie hala, a 725 m kw. zostanie przeznaczonych na część biurową. DB Schenker będzie miał do dyspozycji 57 doków oraz 200 miejsc parkingowych (w tym 30 dla pojazdów TIR i 13 dla VAN). Budynek zostanie ukończony w styczniu 2021 roku. - Wzmacniamy naszą logistyczną sieć w całej Europie, także w Polsce. Ruszamy z budową nowoczesnego, ekologicznego obiektu na Podkarpaciu. Jeszcze w tym roku otworzymy nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny. Łącznie w nowe terminale inwestujemy w ciągu niecałego roku około 100 mln zł 0 mówi Piotr Zborowski, prezes North&East Europe DB Schenker.Terminal DB Schenker w Rzeszowie to kolejna wspólna realizacja DB Schenker i Panattoni. Deweloper realizuje dla DB Schenker obiekt także w Świdniku, w którym zastosowane zostanie nowoczesne i bezpieczne wyposażenie, m.in. ciche wózki widłowe o napędzie elektrycznym, oświetlenie typu LED, czy urządzenia pozwalające na odzysk ciepła. Obiekt spełni najwyższe normy pod względem oszczędności energii i redukcji CO2. Wcześniej, na przełomie 2018 i 2019 roku, deweloper dostarczył budynek w Nowej Wsi Wrocławskiej, w którym rozwiązania ekologiczne pozwoliły na dwukrotnie zmniejszenie zużycia energii oraz emisję CO2 niższą o 230 ton w porównaniu do tradycyjnych obiektów. Wybierając Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko DB Schenker zyskuje lokalizację w pobliżu drogi ekspresowej S19 docierającej m.in. do Lublina i Białegostoku oraz autostrady A4 łączącej obiekt m.in. z Krakowem, Wrocławiem, Katowicami i Gliwicami. Źródło: wnp.pl

Komentarze