Prestiżową nagrodę „2021 Truck Innovation Award” przyznano samochodom ciężarowym Mercedes-Benz


Jurorzy „International Truck of the Year” (IToY) przyznali ważne wyróżnienie branżowe dwóm samochodom ciężarowym Mercedes-Benz z napędem w pełni elektrycznym, doceniając także całościową strategię firmy w dziedzinie elektromobilności.Najbardziej innowacyjne ciężarówki przygotowane na elektryczną przyszłość mają na masce gwiazdę Mercedesa. Taki jest werdykt renomowanego jury „International Truck of the Year” (IToY), które przyznało prestiżową nagrodę „2021 Truck Innovation Award” dwóm samochodom ciężarowym Mercedes-Benz: eActrosowi z akumulatorowym napędem elektrycznym i koncepcyjnemu GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe. Jury IToY, składające się z 25 dziennikarzy z europejskich i południowoafrykańskich mediów branżowych, doceniło całościowe podejście do kwestii elektromobilności i odpowiednio jasno określoną, długoterminową strategię. Wspomnianą nagrodę w formie cyfrowej odebrali pod koniec listopada Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG oraz Sven Ennerst, członek zarządu Daimler Truck AG, odpowiedzialny za rozwój, zakupy i region Chin. W 2016 roku Daimler Trucks, jako pierwszy producent na świecie, zaprezentował ciężki samochód ciężarowy z napędem elektrycznym, przeznaczony do miejskiego transportu dystrybucyjnego. W roku 2018 producent celebrował światową premierę kompleksowo udoskonalonego prototypu ciężarówki Mercedes-Benz eActros. Intensywne testy w firmach klientów rozpoczęły się jeszcze w tym samym roku.Zasięg seryjnego eActrosa znacznie przekroczy zasięg prototypu, wynoszący ok. 200 km. We wrześniu 2020 r. Daimler Trucks zaprezentował samochód koncepcyjny Mercedes-Benz GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe, o zasięgu nawet ponad 1000 km, przeznaczony do wymagających zastosowań w transporcie dalekobieżnym. Rozpoczęcie testów GenH2 Truck z udziałem klientów zaplanowano na rok 2023, natomiast jego produkcja seryjna ma ruszyć w drugiej połowie obecnej dekady.Również we wrześniu bieżącego roku Daimler Trucks zaprezentował techniczną strategię elektryfikacji wytwarzanych przez siebie pojazdów w segmentach od miejskiego transportu dystrybucyjnego po międzynarodowy transport dalekobieżny, potwierdzając w ten sposób swoje zaangażowanie w realizację celów Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu. Częścią tego całościowego podejścia jest też zaprezentowana po raz pierwszy przez Daimler Trucks globalna architektura platformowa, tzw. ePowertrain, którą szczególnie chwaliło jury nagrody. (truckslog.pl)

Komentarze