Wyróżnienie Fleet Leader 2020 dla IVECO Poland


Redakcja magazynu Fleet przyznała wyróżnienie Fleet Leader 2020 dla IVECO Poland – niekwestionowanego lidera samochodów napędzanych CNG i paliw LNG w transporcie ciężkim oraz flotach pojazdów dostawczych. Uroczyste wręczenie statuetki odbyło się podczas Konferencji Fleet Market WEEK 2020.Wyróżnienia Fleet Leader przyznawane są osobom i firmom z branży motoryzacyjnej i flotowej za wyjątkowe osiągnięcia w bieżącym roku. Tym razem branża flotowa spotkała się w sieci. Organizator targów Fleet Market przygotował cykl wykładów i prezentacji poświęconych elektromobilności i nowoczesnym formom zarządzana flotą samochodową. W sektorze lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych technologia gazowa oferuje decydującą przewagę nad konwencjonalnymi napędami. Dzięki intensywnym pracom rozwojowym prowadzonym od 1996 r. IVECO oferuje dojrzałą technologię zasilania gazem ziemnym, która od dziesięcioleci określa standardy pod względem niezawodności, wkładu w ochronę środowiska i zwrotu z inwestycji, zarówno gdy mowa o transporcie miejskim, regionalnym, jak i dalekobieżnym.Wyróżnienie Fleet Leader 2020 dla IVECO Poland odebrał Tomasz Wykrota, Marketing Manager IVECO Poland. – W imieniu całego zespołu IVECO Poland serdecznie dziękuję za przyznane wyróżnienie Fleet Leader 2020. W segmencie pojazdów użytkowych coraz częściej mówimy o prądzie elektrycznym oraz wodorze, które będą paliwem transportu przyszłości. To nieunikniony, a zarazem dobry kierunek, ponieważ zmienia w sposób znaczący wpływ transportu drogowego na środowisko naturalne. Niemniej, zanim dotrzemy do tej przyszłości w segmencie pojazdów dostawczych i ciężarowych, już dzisiaj możemy zmniejszyć wpływ na środowisko poprzez wykorzystanie gazu ziemnego. Serdecznie dziękujemy wszystkim klientom, którzy zaufali technologii IVECO i wybrali do swoich flot pojazdy zasilane gazem ziemnym. Cieszy nas, że możemy wspierać firmy, które już dzisiaj rozpoczynają proces transformacji swoich flot w kierunku ekologicznego transportu. Dla IVECO siłą napędową rozwoju technologii gazowej zawsze była równowaga ekologiczna, dzięki stosowaniu gazu ziemnego i biometanu. Stosowanie tych paliw daje redukcję emisji cząstek stałych wynoszącą nawet 95%, a redukcja emisji CO2 w przypadku stosowania biometanu to również 95%. Dlatego LPG, szeroko stosowany w sektorze samochodów osobowych, nie był rozpatrywany przez IVECO ponieważ ten „skroplony gaz ropopochodny” jest produktem ubocznym pochodzącym z produkcji ropy naftowej, nie jest więc uznawany za paliwo alternatywne i dodatkowo powoduje znacznie wyższą emisję CO2 niż paliwa preferowane przez IVECO – gaz ziemny i biogaz.Gaz ziemny, którego głównym składnikiem jest metan, to paliwo kopalne, takie jak benzyna czy olej napędowy, ale spala się w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Spaliny emitują przede wszystkim parę wodną – prawie nie dochodzi do emisji dwutlenku siarki i cząsteczek sadzy. Emisje CO2, tlenków azotu i tlenku węgla są tu znacznie niższe niż w przypadku pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Gaz ziemny jest nietoksyczny i bezzapachowy, coraz częściej dodaje się do niego biometan, co dodatkowo poprawia równowagę środowiskową. W przypadku stacji tankowania CNG nie transportuje się go cysternami, a rurociągami podziemnymi, co zmniejsza natężenie ruchu drogowego. Gdy technologia napędu elektrycznego i powiązana z nią infrastruktura są jeszcze we wstępnej fazie rozwoju, szczególnie w segmencie średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, pojazdy zasilane gazem stanowią dojrzałą, ekologiczną i zrównoważoną alternatywę dla pojazdów zasilanych olejem napędowym. Zaawansowana technologia przyczynia się do poprawy jakości powietrza i życia, dzięki minimalnym poziomom emisji i znacznej redukcji hałasu. Czynniki ekonomiczne również przekonują. Pojazdy zasilane gazem z łatwością spełniają obecne i przyszłe normy emisji spalin, pozwalają na swobodny wjazd do stref niskoemisyjnych, umożliwiają nocne dostawy dzięki niskiej emisji hałasu, zużywają mniej paliwa i oferują korzystniejszy poziom TCO niż pojazdy z silnikiem wysokoprężnym. Ponadto coraz częściej obejmowane są rządowymi programami wsparcia oraz zapewniają ekologiczny wizerunek, który stanowi prawdziwą przewagę konkurencyjną nie tylko w sektorze komunalnym. (trucklog.pl)

Komentarze