Peugeot zmienia logo


Koncern motoryzacyjny Peugeot odświeża swoje logo. W ramach rebrandingu emblemat lwa w stylu lat 60., który użyto na koncepcji modelu e-Legend w stylu retro, przedstawiono przed premierą nowego modelu 308.Peugeot podaje, że nowe logo jest inspirowane jest jej dziedzictwem. Projekt nowego znaku jest znany z koncepcji e-Legend w stylu retro z 2018 roku i zawiera dwuwymiarową interpretację znaku towarowego marki lwa, zdobionego na tle w kształcie tarczy. Zostało to pokazane po niedawnej integracji Peugeota z nowym gigantem samochodowym Stellantis , ale dyrektor generalny Linda Jackson powiedziała, że ​​projekt był w fazie rozwoju „jeszcze zanim zaczęliśmy myśleć o Stellantis”. 
 

W 2020 roku Peugeot obchodził 210-lecie istnienia i twierdzi, że jest „najstarszą zachowaną marką samochodową na świecie”.Nowy emblemat pojawi się najpierw w materiałach promocyjnych Peugeota i u dealerów, zanim zostanie wprowadzony do pojazdów seryjnych - począwszy od nowego hatchbacka 308, który ma zostać zaprezentowany w nadchodzących miesiącach. Do końca 2023 roku wszystkie witryny dealerskie zostaną całkowicie przebrandowane. Jest to jedenaste logo, które francuska marka będzie używać od 1850 roku. Zostanie wprowadzone w ramach przejścia Peugeota na elektryfikację. Do końca 2021 roku marka planuje, że 80 proc. europejskiej sprzedaży jej samochodów stanowić będą modele zelektryfikowane, a 100 proc. - do 2025 roku. Peugeot informuje, że w nowym brandingu wybrano język retro, aby „celebrować koncepcję czasu i życia chwilą”. Odnosi się to zarówno do dziedzictwa, jak i przyszłości Peugeota, podobnie jak e-Legend, który łączył wysokowydajny elektryczny układ napędowy ze stylizacją inspirowaną modelem Peugeot 504 Coupé z 1968 roku. Nic nie wskazuje na to, by Peugeot planował wprowadzić ten koncepcyjny model do produkcji (mimo że ma on charakterystyczną plakietkę), ale elementy wyglądu zewnętrznego i układu wnętrza prawdopodobnie wpłyną na przyszłe modele produkcyjne. Rodzinny hatchback 308 będzie pierwszym samochodem, który będzie miał plakietkę z nowym logo i zostanie zaprezentowany w tym roku jako radykalne odrodzenie rywala Peugeot Ford Focus. Prototypy nie dają żadnych wskazówek dotyczących stylu retro, ale projekt zostanie radykalnie zmieniony, aby dostosować model do nowszych 208, 2008 i 508, podczas gdy zaktualizowana platforma EMP2 będzie obsługiwać opcje benzyny, oleju napędowego i hybrydowego napędu typu plug-in. Peugeot to kolejna marka motoryzacyjna, która odświeża wizerunek. Nowe wersje identyfikacji wizualnych zaprezentowały w ostatnich miesiącach Dacia, KIA, General Motors, Nissan, Toyota czy Opel. Źródło: wirtualnemedia.pl


 

Komentarze