Zimowe testy ciężarówek eActros i eEconic


Prototypy akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz napotykają śnieg i lód, zarówno podczas codziennych operacji transportowych u klientów, jak i podczas intensywnego użytkowania na torze testowym. Inżynierowie testowi z Mercedes-Benz Trucks przeprowadzili eActrosa i eEconica przez serię dogłębnych testów na Jurze Szwabskiej w mroźnym lutym tego roku. Specjaliści zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w ekstremalnych warunkach pogodowych. Intensywnie testowano również systemy zarządzania ciepłem i energią. Systemy te zapewniają, że zarówno układ napędowy, jak i kabina kierowcy są utrzymywane w sposób energooszczędny w odpowiednich temperaturach, nawet gdy temperatura zewnętrzna jest wyjątkowo niska. eActros od 2018 roku z powodzeniem jeździ w operacjach klientów. Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są zdolne do pracy w warunkach zimowych! W tym roku planowane jest rozpoczęcie seryjnej produkcji Mercedes-Benz eActros do ciężkiej dystrybucji. Jednak seryjnie produkowany eActros będzie znacznie lepszy od obecnego prototypu w niektórych aspektach, takich jak zasięg, moc napędu i bezpieczeństwo. Na nadchodzący rok planowana jest też seryjna produkcja niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic do zadań komunalnych, który bazuje na eActrosie - obecnie planowane są pierwsze testy klientów. EEconic będzie używany głównie jako pojazd do zbierania odpadów w zastosowaniach związanych z gospodarką odpadami miejskimi. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze