Firma DAF Trucks może pochwalić się znakomitym rokiem 2021


Firma DAF Trucks może pochwalić się znakomitym rokiem 2021. Produkcja ciężarówek wyniosła około 60 000 sztuk, co jest wyraźnym odzwierciedleniem dużego zapotrzebowania na transport. W 2021 r. z linii produkcyjnej zjechało około 49 000 ciężkich i średnich ciężarówek CF i XF (w porównaniu z 37 600 w 2020 r.) oraz około 11 000 ciężarówek dystrybucyjnych LF (9000 w 2020 r.). Nie trzeba dodawać, że w wyniku pandemii Covid-19 rok 2021 był również bardzo trudnym rokiem dla firmy DAF, głównie ze względu na niedobór części. W rzeczywistości to nie popyt na ciężarówki ostatecznie decydował o wielkości produkcji, ale raczej dostępność chipów i innych komponentów. W 2021 r. z linii produkcyjnej zjechało około 49 000 ciężkich i średnich ciężarówek CF i XF (w porównaniu z 37 600 w 2020 r.) oraz około 11 000 ciężarówek dystrybucyjnych LF (9000 w 2020 r.). Ważnym czynnikiem hamującym okazuje się sama produkcja i dostawy samochodów. Niestety zamówienia na nowy model ciągników siodłowych XF, w Polsce, nie są już realizowane. Świadczy to o tym, że DAF podobnie, jak inni producenci ciężarówek, w 2022 roku będą sprzedawać jedynie marzenia lub obietnice dostaw na 2023 rok. Firma DAF osiągnęła 15,9% udziału w rynku (2020: 16,3%) w Europie w segmencie ciężkim (16 ton + ) i 10,1% (było 9,5%) w segmencie lekkim. Podobnie jak w poprzednich latach, firma DAF była liderem na rynku pojazdów ciężkich w 2021 r. w Holandii (28,5%), Wielkiej Brytanii (29,4%), Polsce (24,3%), na Węgrzech (24,8%), Bułgarii (23,8%) i Portugalii (19,0% ). - Co najmniej 40% wszystkich nowo sprzedanych używanych samochodów ciężarowych zostało dostarczonych wraz z umową na naprawę i konserwację DAF MultiSupport – to rekord! – komentuje Richard Zink, członek zarządu firmy DAF odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. - Oznacza to, że coraz więcej klientów decyduje się na maksymalne wsparcie dyspozycyjności, zarówno pod względem kosztów, jak i dostępności pojazdu. Rekordowa liczba przewoźników skorzystała z usług firmy PACCAR Financial, która również sprzedała bezprecedensową liczbę używanych pojazdów. - Dzięki ożywieniu gospodarczemu w Europie rośnie popyt na ciężarówki, a dzięki Nowej Generacji DAF XF, XG i XG⁺ firma DAF ma doskonały produkt - mówi Harry Wolters, prezes DAF Trucks. - To pierwsze i jedyne ciężarówki na rynku, które spełniają nowe europejskie przepisy dotyczące mas i wymiarów pojazdów. Oznacza to, że XF, XG i XG⁺ wyznaczają nowy punkt odniesienia w obszarach wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Według DAF Trucks w 2022 roku europejski rynek samochodów ciężarowych osiągnie poziom od 260 000 do 300 000 pojazdów. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze