Mercedes-Benz Trucks rozpoczął nową fazę testów praktycznych eActrosa


Mercedes-Benz Trucks rozpoczął nową fazę testów praktycznych eActrosa w Logistik Schmitt w północnym Schwarzwaldzie: elektryczny eActros został dopuszczony z przyczepą o łącznej masie 40 t. Pojazd jest już dostępny do zamówienia dla klientów w tej konfiguracji. Od początku testów w 2019 roku eActros przejechał ponad 70 000 kilometrów podczas ponad 7 000 przejazdów. W ramach tego procesu firma będzie nadal transportować obudowy skrzyń biegów i elementy osi do zakładów Daimler Truck w Rastatt i Gaggenau w ramach trzyzmianowego harmonogramu, pokonując do 300 km dziennie. Rainer Schmitt, Partner Zarządzający Logistik Schmitt: „ eActros z przyczepą jest idealny do naszych celów. Oferuje teraz nie tylko wyższą masę całkowitą, ale także znacznie większą pojemność transportową. Oznacza to, że podczas tych samych podróży możemy przewieźć dwa razy więcej ładunku”. W Logistik Schmitt eActros 300 (6x2), przeznaczony do pracy z przyczepą, jest wyposażony w centralny sprzęg przyczepy Rockinger . Dołączona przyczepa firanka to przyczepa centralnoosiowa Junge. Przy długości wewnętrznej 7280 mm może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą 18 ton. Sercem technologicznym jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwubiegową skrzynią biegów. Oba silniki chłodzone cieczą generują moc ciągłą 330 kW oraz najwyższą moc 400 kW. Daimler Truck planuje również porównanie koncepcji w regionie, z w pełni elektrycznym eActrosem , mierząc się z ciężarówkami z pantografem projektu „ eWayBW ”. Daimler Truck nie ma planu dotyczącego samych ciężarówek z pantografem, ponieważ strategia firmy koncentruje się zarówno na pojazdach zasilanych bateriami, jak i wodorem. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze