Mercedes-Benz Trucks Polska angażuje się w działania motywujące młodych ludzi


Brak kierowców, dlatego Mercedes-Benz Trucks Polska od dawna angażuje się w działania motywujące młodych ludzi do podejmowania tego zawodu. We współpracy z ZMPD, firma przeprowadziła już wiele akcji wspierających szkoły zawodowe i technika , m.in. przekazując jako pomoce naukowe silniki i skrzynie biegów Actrosa 11 placówkom. Z kolei w tym roku, Mercedes-Benz Trucks Polska i ZMPD zorganizowały dla uczniów klas o profilu kierowca-mechanik cykl sześciu spotkań z Actros Teamem, czyli trójką popularnych influencerów, kierowców zawodowych, współpracujących z marką z gwiazdą. Akcja pod nazwą „Ruszamy do szkół” trwała od 9 września do 7 października. – Wiemy, jak trudną i odpowiedzialną pracę wykonują kierowcy zawodowi, bez których transport nie mógłby istnieć – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR w Mercedes-Benz Trucks Polska. – Dlatego też z jednej strony robimy wszystko, aby nasze pojazdy maksymalnie ułatwiły im codzienne zadania, czego dowodem jest nasz nowy Actros L. Z drugiej zaś chcemy wspierać przewoźników, angażując się w działania promujące ten zawód wśród młodych ludzi. W ramach wspólnej akcji z ZMPD oferujemy uczniom bezpośredni kontakt z popularnymi w social mediach zawodowymi kierowcami o dużym doświadczeniu. Wierzymy, że oni właśnie mogą być najlepszymi ambasadorami tego zawodu. Kate TruckDriverka, czyli Kasia Żółtek, Adrian Trucker Paker, czyli Adrian Poździej, oraz ArtDrive, czyli Artur Szymański znani są już doskonale kierowcom, m.in. z takich wydarzeń jak Master Truck Show, na którym dwukrotnie już prezentowali Actrosa odwiedzającym stoisko Mercedes-Benz Trucks Polska, oraz z licznych eventów trakerskich w całej Polsce. Tym razem odwiedzali młodych ludzi, którzy dopiero uczą się tego trudnego zawodu. W ramach cyklu „Ruszamy do szkół” Kasia, Adrian i Artur odwiedzili szkoły w Gostyninie, Łopusznie, Strzelcach Opolskich, Śremie, Teresinie i Włocławku. Na każdym spotkaniu opowiadali o praktycznych aspektach swojego zawodu, a dzięki swoim doświadczeniom i zdobytej popularności w social mediach łatwo nawiązywali kontakt z młodzieżą i w atrakcyjny dla niej sposób przekazywali sporo wartościowej wiedzy. W wydarzeniach brali także udział przedstawiciele ZMPD oraz lokalni przedsiębiorcy transportowi. Wspólna akcja ZMPD i Mercedes-Benz Trucks Polska jest jedną z wielu, jakie podejmujemy, żeby stopniowo wzmacniać system kształcenia kierowców i promować ten zawód – mówi Sławomir Jeneralski z ZMPD. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze