IVECO odświeża gamę modelową wprowadzając na rynek nowego S-WAY, X-WAY


IVECO odświeża gamę modelową wprowadzając na rynek nowego S-WAY, X-WAY, EuroCargo i Daily oraz ulepszone wersje gazowe i nowe - elektryczne. W pierwszej kolejności przedstawimy charakterystykę najcięższych IVECO modeli: S-WAY i X-WAY. Kosztem 1 mld euro koncern stworzył nową gamę pojazdów użytkowych w oparciu o cztery filary: produktywności biznesowej, doświadczeniu kierowcy, zrównoważonym rozwoju i łączności. Te nowe funkcje oraz innowacje to m.in. ulepszenia stworzone z myślą o działalności firm transportowych i ułatwienia pracy kierowców. Ulepszenia dotyczą też napędu (nowy silnik xCursor 13), ergonomii poprawy wizerunku (zmiana niektórych elementów zewnętrznych, w tym nowe logo) i technologii wspierającej bezpieczną jazdę. Silna koncentracja marki IVECO na kierowcy i jego życiu na pokładzie przekłada się na ulepszenia kabin ciężarówek. Wyjątkowy komfort na pokładzie zapewni nowy projekt wnętrza o poprawionej ergonomii, całkowicie nowa deska rozdzielcza z w pełni cyfrowym kokpitem z zestawem wskaźników TFT, systemem Infotainment i systemem kamer zastępujących lusterka wsteczne. Zmiany te objęły najcięższe modele z gamy IVECO - S-WAY oraz X-WAY. Oprócz charakterystycznego nowego logo IVECO dostępnego w wersji chromowanej lub w kolorze grafitowym Gunmetal, do wyboru jest osiem wariantów kolorystycznych atrapy chłodnicy. Można postawić na wykończenia błyszczące, elementy metaliczne, a nawet opcje w kolorze nadwozia – dzięki temu Klient może spersonalizować model IVECO S-WAY tak, aby odzwierciedlał kolory firmy, lub wybrać styl, który sprawi, że pojazd będzie wyróżniać się na drodze. Inżynierowie jeszcze bardziej poprawili komfort, odświeżając rozwiązania z zakresu ergonomii, obniżając fotel i wprowadzając dodatkowy przegub kolumny kierownicy, co pozwoliło na pochylenie kierownicy do kierowcy oraz odchylenie jej do pionu przy wychodzeniu lub w czasie wypoczynku. Dzięki temu kierowca czuje się tak, jak podczas prowadzenia samochodu osobowego. Nowe wnętrze to kontrastowe kolory i dodatkowe schowki, a logicznie rozmieszczone przełączniki przenoszą ogólną ergonomię na nowy poziom. Elektronicznie sterowany hamulec postojowy z automatycznym załączaniem przyczynia się do bezpieczeństwa i uporządkowania przestrzeni w kabinie. Pojazdy S-WAY i X-WAY otrzymały cyfrową deskę rozdzielczą z 10-calowym wyświetlaczem (w standardzie), który dostarcza kierowcy informacji o pojeździe, a jego ekran można dostosować do indywidualnych preferencji. Ofertę uzupełnia opcjonalny wyświetlacz deski rozdzielczej o przekątnej 12 cali w pełni konfigurowalny i zintegrowany z systemem Infotainment. Interfejs zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy ADAS oraz pełna integracja systemu Infotainment prezentują informacje w przejrzysty sposób, zmniejszając obciążenie poznawcze kierowcy. Nowy system mulimedialny Infotainment został wyposażony w 10- lub 7-calowy wyświetlacz zapewniający dostęp do multimediów oraz kluczowych elementów sterowania w zasięgu ręki kierowcy. Responsywny ekran obsługuje wszystko: od klimatyzacji po w pełni zintegrowaną obsługę technologii Alexa*. Bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i Android Auto zapewniają dostęp do aplikacji zainstalowanych na smartfonie kierowcy. Nowy system umożliwia też sparowanie przez Bluetooth dwóch telefonów jednocześnie. Ważnym elementem, którym szczyci sie producent, jest nowy składany stolik na desce rozdzielczej po stronie pasażera idealnie nadaje się do wykonywania w kabinie zadań, które wymagają płaskiej powierzchni roboczej. Obok umieszczono praktyczne gniazdko USB do ładowania urządzeń elektronicznych. Wszystko jest na swoim miejscu: dodatkowe schowki i szuflady w konsoli środkowej na przedmioty i dokumenty. Dwa gniazda USB w desce rozdzielczej są dostępne w wyposażeniu standardowym. IVECO, po raz pierwszy, pokazało system Mirrorcams, czyli system kamer zastępujących główne i szerokokątne lusterka wsteczne oferujący kierowcy lepszą widoczność. Ponadto kamery dzięki zmniejszeniu powierzchni czołowej obniżają opór aerodynamiczny, co przekłada się na redukcję zużycia paliwa nawet o 1,5% w porównaniu ze standardowymi lusterkami. IVECO w dalszym ciagu rozwija napędy alternatywne, ulepszając technologię gazową (silnik xCursor 13 NG o mocy 500 KM i 2200 Nm momentu obrotowego) oraz wprowadzając wersję elektryczną Se-WAY i w przyszłości napęd wodorowy. Podstawową jednostka pozostaje jednak w dalszym ciągu diesel. Nowe IVECO S-Way i X-Way wyposażono w nową jednostkę wysokoprężną xCursor 13 oraz turbosprężarkę pozwalającą na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Zastosowano układ wtryskowy Common Rail o wyższym ciśnieniu roboczym (2500 bar). Sam silnik jest lżejszy. Jego masę zmniejszono o 10% – ten model jest nawet lżejszy, niż stosowany dotychczas Cursor 11. Najmocniejsza konfiguracja xCursor 13 generuje moc 580 KM i moment obrotowy 2800 Nm. Najpopularniejszymi moga okazać się jednak warianty o mocy 460 i 500 KM, z momentem obrotowym odpowiednio 2500 i 2600 Nm, które dedykowane są do standardowych transportów. Standardowa trwałość szacowana jest teraz nawet do 1,6 miliona kilometrów, czyli o 33% więcej niż w przypadku wcześniejszego modelu. Zastosowano nowy hamulec silnikowy o wysokiej wydajności. Pracuje on o 30% efektywniej i może zastępować retarder hydrauliczny w przypadku większości rodzajów zadań transportowych. (4Trucks.pl)

Komentarze