Do sprzedaży właśnie trafia BMC 417, odnowiona wersja lekkiej ciężarówki serii BMC 415, będącej jednym z projektów opracowanych przez BMC w ramach globalnej strategii współpracy i wprowadzonej po raz pierwszy w 2011 roku. BMC to typowy model średniotonażowy, w układzie masowym plasujący się pośrodku klasy tonażowej średniej. Może on wykonywać szereg prac w miastach i ich okolicach oraz w przewozach lokalnych i regionalnych, gdyż poza zwykłą dystrybucją z zabudowami typu klasyczna skrzynia ładunkowa, furgon, chłodnia i izoterma może on otrzymywać całą gamę innych nadwozi, w tym wywrotkę, opcjonalnie uzupełnioną także o zakabinowy żuraw, hakowy lub bramowy system załadowczy, śmieciarkę, podnośnik, zbiornik do wywozu nieczystości płynnych czy zbiornik na paliwo, wodę bądź inne ciecze czy wreszcie lawetę do przewozu samochodów w opcji też dopełnioną o zakabinowy żuraw. Pozostałe opcje to przykładowo pożarnicze zabudowy ratownicze i ratowniczo-gaśnicze. Tym samym na liście jego potencjalnych odbiorców, poza typowymi dystrybutorami, znajdują się min. służby miejskie i komunalne, energetyka, drogownictwo, serwisy samochodowe i podmioty holownicze oraz straż pożarna. Możliwe są także inne odmiany nadwozi, w zależności od potrzeb konkretnej grupy odbiorców. Pojazd – BMC 417 4×2 – bazowo otrzymuję kabinę krótką, dzienną, z niskim dachem oraz mechanicznym zawieszeniem. To właściwy kompromis użytkowy i kosztowy między wygodą eksploatacji a ceną nabycia. Do kabiny tej, nisko zamocowanej, wchodzi się po jednym stopniu wejściowym. Wewnątrz kabinie przewidziano zaś miejsca dla trzech osób w konfiguracji siedzeń – 1+2 – regulowany fotel wypoczynkowy kierowcy oraz dwa siedzenia dla pasażera. Wszystkie fotele zaopatrzono oczywiście w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Dla poprawy komfortu w kabinie wprowadzono również m.in. siedzenia z obiciem tkaninowym, tzw. cyfrowy klimatyzator (sterowany za pomocą multimediów), radio/odtwarzacz MP3 z Bluetooth, multimedialne MP5,cyfrowy i analogowy panel przyrządów, kieszenie na dokumenty obok drzwi, zapalniczkę-popielniczkę, ładowarkę USB, osłonę przeciwsłoneczną, górne półki i uchwyt na kubek. Do napędu auta służy sprawdzony silnik Cummins B4.0EVI E170, turbodiesel z intercoolerem – chłodzeniem powietrza doładowującego, 4-cylindrowy, rzędowy, o pojemności skokowej 3,956 l. Uzyskuje on moc maksymalną 168 KM/120 kW przy 2400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w szerokim zakresie od 1100 do 1800 obr./min. Układ przeniesienia napędu obejmuje jednotarczowe, suche sprzęgło o średnicy 362 mm, mechaniczną, 6-biegową (6 biegów do jazdy do przodu plus bieg wsteczny) skrzynię przekładniową Eaton ESO-6106 o rozpiętości przełożeń 6195:1 – 0,775:1 (tył: 5,69:1) oraz tylny most napędowy z blokadą mechanizmu różnicowego, o przełożeniu 3,889:1. Oś tę o nośności 6400 kg zawieszono mechanicznie przy pomocy resorów piórowych, amortyzatorów teleskopowych i stabilizatora przechyłu. Zawieszenie osi przedniej o nośności 3200 kg zawiera natomiast też resory piórowe i amortyzatory teleskopowe. W rezultacie pojazd może osiągać technicznie dopuszczalną masę całkowitą 9600 kg, a realnie poleca go się jako wariant 9-tonowy. Przy tym na kołach o rozmiarze 6,0 J x 17,5 założono opony o rozmiarze 215/75R 17,5, z przodu pojedyncze, z tyłu bliźniacze. Do tego dochodzi kolo siódme, zapasowe (6+1) Ponadto rama podwozia ma tradycyjny układ drabinowy i jest tworzona przez podłużnice w kształcie litery „C” i poprzeczki. Pojemności poszczególnych zbiorników określono na: zbiornik paliwa – rozstaw osi 3365 mm – 130 l, rozstaw osi 3845 mm – 200 l, zbiornik ADBLUE – 18 l. W układzie elektrycznym występują baterie 2 x 12 V/92 Ah, alternator 28 V, 90 A i rozrusznik 24 V, 3,6 kW, z kolei w układzie hamulcowym, pneumatycznym, z hamulcami tarczowymi, oprócz systemów ABS i ASR, pojawiły się nowe, zazwyczaj wymagane przez prawo systemy, takie jak AEBS (układ hamowania awaryjnego), LDWS (system utrzymania pasa ruchu), HSA (asystent ruszania pod górę) oraz ESC (elektroniczna kontrola stabilności jazdy – układ elektronicznej kontroli toru jazdy). Poza tym układ kierowniczy ma integralne wspomaganie hydrauliczne.
Do sprzedaży właśnie trafia BMC 417, odnowiona wersja lekkiej ciężarówki serii BMC 415, będącej jednym z projektów opracowanych przez BMC w ramach globalnej strategii współpracy i wprowadzonej po raz pierwszy w 2011 roku. BMC to typowy model średniotonażowy, w układzie masowym plasujący się pośrodku klasy tonażowej średniej. Może on wykonywać szereg prac w miastach i ich okolicach oraz w przewozach lokalnych i regionalnych, gdyż poza zwykłą dystrybucją z zabudowami typu klasyczna skrzynia ładunkowa, furgon, chłodnia i izoterma może on otrzymywać całą gamę innych nadwozi, w tym wywrotkę, opcjonalnie uzupełnioną także o zakabinowy żuraw, hakowy lub bramowy system załadowczy, śmieciarkę, podnośnik, zbiornik do wywozu nieczystości płynnych czy zbiornik na paliwo, wodę bądź inne ciecze czy wreszcie lawetę do przewozu samochodów w opcji też dopełnioną o zakabinowy żuraw. Pozostałe opcje to przykładowo pożarnicze zabudowy ratownicze i ratowniczo-gaśnicze. Tym samym na liście jego potencjalnych odbiorców, poza typowymi dystrybutorami, znajdują się min. służby miejskie i komunalne, energetyka, drogownictwo, serwisy samochodowe i podmioty holownicze oraz straż pożarna. Możliwe są także inne odmiany nadwozi, w zależności od potrzeb konkretnej grupy odbiorców. Pojazd – BMC 417 4×2 – bazowo otrzymuję kabinę krótką, dzienną, z niskim dachem oraz mechanicznym zawieszeniem. To właściwy kompromis użytkowy i kosztowy między wygodą eksploatacji a ceną nabycia. Do kabiny tej, nisko zamocowanej, wchodzi się po jednym stopniu wejściowym. Wewnątrz kabinie przewidziano zaś miejsca dla trzech osób w konfiguracji siedzeń – 1+2 – regulowany fotel wypoczynkowy kierowcy oraz dwa siedzenia dla pasażera. Wszystkie fotele zaopatrzono oczywiście w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Dla poprawy komfortu w kabinie wprowadzono również m.in. siedzenia z obiciem tkaninowym, tzw. cyfrowy klimatyzator (sterowany za pomocą multimediów), radio/odtwarzacz MP3 z Bluetooth, multimedialne MP5,cyfrowy i analogowy panel przyrządów, kieszenie na dokumenty obok drzwi, zapalniczkę-popielniczkę, ładowarkę USB, osłonę przeciwsłoneczną, górne półki i uchwyt na kubek. Do napędu auta służy sprawdzony silnik Cummins B4.0EVI E170, turbodiesel z intercoolerem – chłodzeniem powietrza doładowującego, 4-cylindrowy, rzędowy, o pojemności skokowej 3,956 l. Uzyskuje on moc maksymalną 168 KM/120 kW przy 2400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w szerokim zakresie od 1100 do 1800 obr./min. Układ przeniesienia napędu obejmuje jednotarczowe, suche sprzęgło o średnicy 362 mm, mechaniczną, 6-biegową (6 biegów do jazdy do przodu plus bieg wsteczny) skrzynię przekładniową Eaton ESO-6106 o rozpiętości przełożeń 6195:1 – 0,775:1 (tył: 5,69:1) oraz tylny most napędowy z blokadą mechanizmu różnicowego, o przełożeniu 3,889:1. Oś tę o nośności 6400 kg zawieszono mechanicznie przy pomocy resorów piórowych, amortyzatorów teleskopowych i stabilizatora przechyłu. Zawieszenie osi przedniej o nośności 3200 kg zawiera natomiast też resory piórowe i amortyzatory teleskopowe. W rezultacie pojazd może osiągać technicznie dopuszczalną masę całkowitą 9600 kg, a realnie poleca go się jako wariant 9-tonowy. Przy tym na kołach o rozmiarze 6,0 J x 17,5 założono opony o rozmiarze 215/75R 17,5, z przodu pojedyncze, z tyłu bliźniacze. Do tego dochodzi kolo siódme, zapasowe (6+1) Ponadto rama podwozia ma tradycyjny układ drabinowy i jest tworzona przez podłużnice w kształcie litery „C” i poprzeczki. Pojemności poszczególnych zbiorników określono na: zbiornik paliwa – rozstaw osi 3365 mm – 130 l, rozstaw osi 3845 mm – 200 l, zbiornik ADBLUE – 18 l. W układzie elektrycznym występują baterie 2 x 12 V/92 Ah, alternator 28 V, 90 A i rozrusznik 24 V, 3,6 kW, z kolei w układzie hamulcowym, pneumatycznym, z hamulcami tarczowymi, oprócz systemów ABS i ASR, pojawiły się nowe, zazwyczaj wymagane przez prawo systemy, takie jak AEBS (układ hamowania awaryjnego), LDWS (system utrzymania pasa ruchu), HSA (asystent ruszania pod górę) oraz ESC (elektroniczna kontrola stabilności jazdy – układ elektronicznej kontroli toru jazdy). Poza tym układ kierowniczy ma integralne wspomaganie hydrauliczne.
Komentarze
Prześlij komentarz